اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد

ارزشیابی همزمان 20 انتخاب رشته داوطلبان دانشگاه آزاد

دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری آزمون این دانشگاه در واحد اسلامی رشت خبر داد و گفت: 20 انتخاب هر داوطلب به صورت همزمان مورد ارزشیابی قرار می‌گیرد بنابراین امسال برای انتخاب رشته، رشته‌های ستاره‌دار وجود ندارد.

ارزشیابی همزمان 20 انتخاب رشته داوطلبان دانشگاه آزاد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا اقدامی‌معافی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با قدردانی از دانشگاهیان منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی برای حضور در راهپیمایی روز قدس، درباره برگزاری آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: از 17 مرداد جاری داوطلبان می‌توانند در 20 رشته اقدام به ثبت‌نام کنند.

دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی، نحوه گزینش علمی داوطلبان را صرفاً بر اساس نمره کل در زیر گروه مناسب با رشته انتخابی ذکر کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه انتخاب نخست مزیت رقابتی برای داوطلبان ایجاد نمی‌کند، ادامه داد: 20 انتخاب هر داوطلب به صورت همزمان مورد بررسی و ارزشیابی قرار می‌گیرد بنابراین امسال برای انتخاب رشته، رشته‌های ستاره‌دار وجود ندارد.

به گفته وی، داوطلبان تنها یک‌بار امکان انتخاب رشته در هر گروه آزمایشی و هر نظام آموزشی را دارند و اگر این قاعده در هنگام ثبت نام مورد توجه قرار نگیرد، امکان ویرایش و انتخاب رشته دوباره وجود ندارد.

اقدامی‌معافی تصریح کرد: اگر داوطلبانی که با توجه به ضوابط اعلام شده امکان برخورداری از شرایط سهمیه بسیج فعال و همسر و فرزند جانباز 25 درصد تا 49 درصد را دارند باید در فرم انتخاب رشته نوع سهمیه خود را لحاظ کنند.

وی با اشاره به اینکه سهمیه‌های رزمندگان و ایثارگران طبق کارنامه سازمان سنجش ثبت شده است، متذکر شد: ثبت این سنجش ملاک عمل قرار می‌گیرد.

دبیر منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی از داوطلبان خواست تا پاسخ هر سئوال یا ابهام‌های خود را از سایت www.azmoon.org و www.pubr-azmoon.com بگیرند و یا به آدرس الکترونیکی porsesh@ azmoon.net ایمیل خود را ارسال کنند تا کارشناسان مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در اسرع وقت به آنها پاسخ دهند.

وی با تصریح بر اینکه اکنون بالغ بر 43 هزار نفر دانشجو در رشته‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: این تعداد دانشجو در واحدها و مراکز آموزشی منطقه 17 دانشگاه آزاد اسلامی در رشته‌های کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/2300/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول