اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گیلان:

گیلان 167 منطقه شنای ممنوع دارد

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان به وجود 293 منطقه شنای ممنوع در ساحل استان اشاره کرد و گفت: مناطق شنا ممنوع گیلان به 167 منطقه کاهش پیدا کرده است.

گیلان 167 منطقه شنای ممنوع دارد

محمد اکبرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به طرح‌های سالم‌سازی دریا در گیلان اظهار کرد: 60 طرح سالم‌سازی دریا در 9 شهرستان استان فعال است.

وی به ایجاد 78 طرح جدید سالم‌سازی دریا در استان اشاره کرد و افزود: گیلان 300 کیلومتر ساحل دارد و امکان سرمایه‌گذاری جدید در 96.3 کیلومتر ساحل استان به منظور ایجاد طرح‌های جدید سالم‌سازی دریا وجود دارد.

اکبرزاده با بیان اینکه 60 طرح سالم‌سازی دریا 37.4 کیلومتر از ساحل استان را زیر پوشش دارد، تصریح کرد: 27.9 ساحل گیلان با اجرای 78 طرح جدید سالم‌سازی دریا پوشش داده می‌شود.

معاون استاندار گیلان از اختصاص 940 میلیون تومان به طرح‌های سالم‌سازی دریا در فاز نخست در گیلان خبر داد و بیان کرد: 500 میلیون تومان برای ایجاد طرح‌های سالم‌سازی دریا در استان در نظر گرفته شده است.

وی 138.4 کیلومتر ساحل گیلان را در اختیار بنادر، بخش خصوصی و ... دانست و اذعان کرد: طرح‌های سالم‌سازی دریا نیازمند گسترش است.

اکبرزاده به وجود 293 منطقه شنا ممنوع در ساحل استان اشاره کرد و یادآور شد: مناطق شنا ممنوع گیلان به 167 منطقه کاهش پیدا کرده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان بر یکپارچه‌سازی ساحل استان تاکید کرد و افزود: امکان تعریف تفرجگاه در مناطق شنا ممنوع استان وجود دارد.

وی با اشاره به طرح فرمانداری رشت مبنی بر واگذاری نوار ساحلی به دهیاران، اظهار کرد: دهیاران با استفاده از نیروهای محلی ساحل دریا را مدیریت می‌کنند.

اکبرزاده به بازرسی از طرح‌های سالم‌سازی دریا در گیلان اشاره کرد و گفت: تاکنون چهار نوبت طرح‌های مذکور بازرسی شدند.

معاون استاندار گیلان با بیان اینکه 28 موضوع بهداشتی، فرهنگی، تغذیه و اقامتی گردشگران از طرف وزارت کشور ابلاغ شده است، تصریح کرد: شهرستان رشت مقام نخست اجرای برنامه‌های مختلف در طرح‌های سالم‌سازی دریا را کسب کرده است.

وی شهرستان‌های رضوانشهر، تالش، آستانه‌اشرفیه، لنگرود و رودسر را در رتبه‌های بعدی اعلام کرد و یادآور شد: امکان اجرای طرح‌های سالم‌سازی دریا در 70 درصد ساحل گیلان وجود دارد.

انتهای پیام/84001/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول