اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول انجمن تاریخ‌پژوهان حوزه خبر داد

ارسال 70 مقاله به دبیرخانه همایش سیره و زمانه امام کاظم(ع)

مسئول انجمن تاریخ‌پژوهان حوزه از ارسال 70 مقاله به دبیرخانه همایش سیره و زمانه امام کاظم(ع) خبر داد.

ارسال 70 مقاله به دبیرخانه همایش سیره و زمانه امام کاظم(ع)

حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به همایش سیره و زمانه امام کاظم(ع) اظهار کرد: زندگانی، عصر و زمانه امام کاظم(ع) در قالب بسترشناسی سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی یکی از محورهای این همایش است.

وی خاطرنشان کرد: «سیره امام کاظم(ع)»، «وضعیت اهل بیت(ع)، شیعیان و حاکمیت»، «اندیشه و رفتار سیاسی امام کاظم(ع)»، «امام کاظم(ع) و جریان‌های فکری» و «میراث علمی امام کاظم(ع)» از محورهای دیگر همایش سیره و زمانه امام کاظم(ع) است.

مسئول انجمن تاریخ‌پژوهان حوزه «امام کاظم(ع) از نگاه امامان، اصحاب، شیعیان غیر امامی، اهل سنت و مستشرقان»، «سیمای امام کاظم در ادبیات جهان اسلام»، «تبار و خاندان»، «حرم امام کاظم(ع) در بستر تاریخ» و «کتاب‌شناسی امام کاظم(ع)» را از محورهای دیگر این همایش ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: 70 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این تعداد 30 مقاله تایید شد و در نظر داریم آبان یا آذرماه این همایش را برگزار کنیم.

مطهری با اشاره به هدف برگزاری همایش سیره و زمانه امام کاظم(ع) گفت: این همایش با هدف تبیین زندگانی و شناخت اصل و زمانه حضرت و وضعیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دوران این امام بزرگوار برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: این همایش زندگانی پیشوای هفتم شیعیان را به صورت علمی و روشمند معرفی می‌کند و در بخش‌های مختلف همایش مقالات ارائه می‌شود.

مسئول برگزاری همایش سیره و زمانه امام کاظم(ع) خاطرنشان کرد: علاوه بر انجمن تاریخ‌پژوهان، جامعة المصطفی العالمیه، انجمن قرآن‌پژوهی حوزه، انجمن حدیث حوزه، دانشگاه ادیان و مذاهب، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در برگزاری این همایش همکاری دارند.

انتهای پیام/78003/ط20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول