اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل عنوان کرد

افزایش 2 برابری ورود گردشگران به اردبیل / اردبیل جزو 5 استان برتر از لحاظ ظرفیت اقامت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: میزان انجام سفرها و ورود گردشگران به استان اردبیل در هشت سال اخیر بیش از دو برابر افزایش یافته است.

افزایش 2 برابری ورود گردشگران به اردبیل / اردبیل جزو 5 استان برتر از لحاظ ظرفیت اقامت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یحیی نقی‌زاده صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه با تبریک روز خبرنگار و تلاش فعالان عرصه ارتباطات و اطلاع‌رسانی نوین اظهار داشت: مطبوعات مهمترین رکن جامعه در حوزه تنویر افکار عمومی و آشنایی مردم با دستاوردهای جدید است و اهمیت رسانه‌ها به حدی است که امروز جامعه بشری بدون رسانه به یک جامعه کم تحرک و دارای نقص و کوتاهی بی‌شمار تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: مهمترین و موثق‌ترین منبع دستیابی مردم به اطلاعات جدید رسانه‌ها اعم از مکتوب و الکترونیکی هستند که امروز کمتر کسی را سراغ داریم که روزانه حداقل نتواند از یک رسانه در جهت افزایش اطلاعات خود استفاده کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل رسالت خبرنگاران و قلم تاثیر‌گذار آنها در الگودهی به افراد جامعه و همچنین حضور موثر و تاثیر‌گذار در عرصه بین‌المللی و حتی جهانی را یادآور شد و افزود: امروز شاهد پاسداشت و صیانت از ارزش‌ها و دستاوردهای عظیمی هستیم که جامعه خبری در این زمینه کمر همت بسته است.

نقی‌زاده جامعه خبری را همراهان و یاران صدیق سازمان در پیشبرد بهتر امور توصیف کرد و گفت: سازمان میراث فرهنگی تلاشش را به کار گرفته تا از ظرفیت رسانه‌ها و اصحاب قلم استفاده کرده و بتواند در یک تعامل و همکاری دو جانبه به یک سازمان پاسخگو و پر مخاطب تبدیل شود.

این مسئول با قدردانی از رسانه‌ها و صاحبان قلم که نقطه وصل و عامل پیوند موثق بین مردم و سازمان هستند، تصریح کرد: در برآورده کردن توقع دو طرف باید به یک نقطه همدلی و همکاری نزدیک برسیم.

5 برابر شدن شاغلان صنایع دستی در یک دهه اخیر

عضو شورای برنامه‌ریزی استان در بیان اقدامات شاخص انجام شده در 10 سال اخیر در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان داشت:‌ ما در یک دهه گذشته اقدامات شاخصی را در حوزه آثار ملموس، توسعه نرم‌افزارها و زیر‌ساخت‌ها و همچنین مرمت آثار تاریخی، بناهای باستانی، مکان‌های گردشگری و تفریحی و صنایع دستی به وجود آوردیم.

نقی‌زاده یادآور شد: مهمترین دستاورد این دهه تفکر، همراهی و افزایش سطح توقعات مردم از صاحبان قلم و رسانه بوده است که به خوبی توانسته‌اند دستاوردها را به گوش مردم رسانده و نقاط ضعف را نیز به ما گوشزد کنند.

وی با اشاره به توانمندی صنایع دستی، توسعه و ترویج برنامه‌های آموزشی، احیای رشته‌ها، اشتغال در این بخش و توجه روز‌افزون به اقبال مردمی از خرید صنایع دستی خاطرنشان کرد: در این یک دهه تعداد شاغلان صنایع دستی بیش از 5 برابر افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در بخش گردشگری نیز زیر ساخت‌های خوبی در مناطق و روستاهای هدف گردشگری اعم از راه، تاسیسات، آب، برق و گاز مهیا شده به طوری‌که ما امروز در مناطق مختلف کشور شاهد حضور گردشگران و توریسم خارجی هستیم.

نقی‌زاده با یادآوری اینکه ورودی گردشگران در هشت سال اخیر به استان اردبیل دو برابر شده است، اظهار داشت: اگر در سال 84 ورودی گردشگران استان اردبیل 4 میلیون و 200 هار نفر بوده امروزه این رقم به بیش از 8 میلیون گردشگر داخلی رسیده است.

وی با بیان اینکه در بحث گردشگران خارجی نیز رشد چشمگیری داشتیم به طوری‌که ورودی 12 تا 13 هزار نفر گردشگر خارجی در سال‌های گذشته در حال حاضر به 500 هزار ورودی رسیده است، ادامه داد: این ظرفیت نشان می‌دهد که ما همچنان در این حوزه پر تلاش به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در پایان سخنان خود عنوان کرد: استان اردبیل جزو پنج استان برتر کشور از لحاظ ظرفیت اقامتی است به طوری که ما سالانه پذیرای 2 میلیون گردشگر داخلی و خارجی در مراکز اقامتی رسمی هستیم.

انتهای پیام/62001/ط40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول