اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی فریدن:

برداشت 90 هزار تن پیاز در مزارع فریدن آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی فریدن با اشاره به اینکه برداشت 90 هزار تن پیاز در مزارع فریدن آغاز شد، گفت: امسال در بیش از یک هزار و 170 هکتار از اراضی فریدن به ویژه در منطقه کهیز دامنه محصول پیاز کاشت شده از نیمه تیرماه برداشت آن آغاز شده است.

برداشت 90 هزار تن پیاز در مزارع فریدن آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از فریدن، محمدتقی فرهادی صبح امروز در جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان به برداشت محصول پیاز از سطح یک هزار و 170 هکتار مزارع شهرستان فریدن اشاره کرد و اظهار داشت: از نیمه تیرماه برداشت آغاز شده و با توجه به متوسط عملکرد مقدار 80 تن در هکتار پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال 90 هزار تن پیاز از شهرستان فریدن به شهرستان‌ها، استان‌ها و مرزهای کشورهای همسایه عرضه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی فریدن تاکید کرد: با توجه به مشکلات سنوات گذشته در مورد محصول سیب زمینی کشاورزان زیادی به کشت پیاز در این شهرستان رو آوردند.

این مسئول ادامه داد: برداشت گندم از 6 هزار و 200 هکتار از مزارع شهرستان فریدن از اواسط تیرماه آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.

فرهادی گفت: با توجه به متوسط عملکرد 4 هزار و 300 کیلو در هکتار این محصول در شهرستان فریدن پیش‌بینی می‌شود که تا پایان فصل برداشت از این سطح حدود 27 هزار تن محصول برداشت شود.

وی در ادامه ابراز داشت: ارقام کشت شده گندم در مزارع شهرستان بیشتر از ارقام الوند، امید و روشن است.

مدیر جهاد کشاورزی فریدن متوسط عملکرد گندم را در شهرستان چهار تن در هکتار بیان کرد و افزود: برداشت جو از 4 هزار و 500 هکتار از مزارع شهرستان فریدن از اواسط تیرماه آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت حدود 18 هزار تن محصول برداشت شود.

این مسئول اذعان داشت: ارقام کشت شده جو درمزارع شهرستان بیشتر از ارقام بهمن، والفجر و ماکویی است.

فرهادی به برداشت محصول جو دیم از 500 هکتار از مزارع شهرستان فریدن اشاره داشت و متذکر شد: به طور متوسط 500 کیلو در هکتار عملکرد مزارع در این شهرستان است و تا پایان فصل برداشت از این سطح 250 تن محصول برداشت می‌شود و ارقام کشت شده جو دیم بیشتر محلی است.

انتهای پیام/2301/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول