اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ادامه درگیری مرزی بین هند و پاکستان/۶ کشته ظرف هفت روز

اتهام‌زنی بین هند و پاکستان درباره درگیری‌های مرزی پس از یک هفته هنوز نیز دامه دارد و امروز رسانه‌های پاکستان از کشته شدن یک پاکستانی در مرز این کشور با هند خبر دادند.

ادامه درگیری مرزی بین هند و پاکستان/۶ کشته ظرف هفت روز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، ادامه درگیری‌های مرزی بین هند و پاکستان که از هفته پیش آغاز شده است، باعث مرگ یک پاکستانی شد.

نیروهای امنیتی هند مستقر در مرز 2 کشور در منطقه «کشمیر»، از دیروز تیراندازی بی‌هدف خود به سمت «خط کنترل» را آغاز کرده‌اند.

رسانه‌های پاکستانی مدعی شدند که در یکی از این حملات که ساعات پایانی شب گذشته رخ داد، هندی‌ها با شلیک موشک به سمت منزل مسکونی در منطقه «کوتی» موجب مرگ یک جوان پاکستانی و زخمی شدن خواهرش شدند.

این حملات که صبح امروز نیز ادامه داشته، با تیراندازی نیروهای پاکستانی پاسخ داده شده است.

هفته گذشته، نیروهای هندی مدعی شدند که نیروهای مرزی پاکستان با تیراندازی به سمت مرز باعث کشته شدن پنج سرباز هندی شدند که این اتهام از سوی مقامات پاکستانی رد شد.

با این حال، پس از افزایش تنش‌ها بین 2 کشور، نیروهای پاکستانی نیز روز گذشته عنوان کردند که مرزبانان هندی با تیراندازی بی‌هدف خود یک پست مرزی پاکستان در منطقه «سیالکوت» در نزدیکی کوتی را هدف قرار دادند که در این حمله به کسی آسیبی نرسید.

امروز نیز برخی رسانه‌ها از کشته شدن یک جوان پاکستانی در حمله شب گذشته هندی‌ها به این منطقه خبر دادند.

اگرچه این بازی اتهام‌زنی بین 2 کشور همچنان ادامه دارد اما مقامات 2 کشور اعلام کرده‌اند که این موضوع موجب به تعویق افتادن دیدار «نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان با «مان موهان سینگ» همتای هندی‌اش در حاشیه نشست آتی سازمان ملل در نیویورک در ماه سپتامبر نخواهد شد.

نخست وزیر پاکستان چند روز پیش در گفت‌وگو با خبرنگاران ابراز داشت: برخی دست‌های پنهان سعی دارند با بزرگ جلوه دادن درگیری مرزی اخیر در مرز مشترک، مذاکرات صلح هند و پاکستان را به چالش بکشند اما من مشتاقانه منتظر دیدار با مان موهان سینگ نخست وزیر هند هستم.

وی افزود: ما نباید به خاطر یک درگیری مرزی به یکدیگر بدبین شده و مذاکرات صلح را به تعویق بیندازیم.

سخنگوی حزب حاکم هند نیز هفته گذشته اعلام کرد که اسلام‌آباد و دهلی‌نو مشکلات خود را نه از طریق جنگ بلکه از طریق مذاکره حل خواهند کرد.

این حوادث درست زمانی رخ داد که هند و پاکستان پس از سال‌ها در تلاش برای ازسرگیری مذاکرات صلح و حل مناقشات موجود بین 2 کشور بودند.

برخی کارشناسان بر این باورند که افزایش تنش‌ها در چند روز اخیر تلاشی از سوی برخی مراکز قدرت برای جلوگیری از نزدیکی دوباره هند و پاکستان است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول