اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

به رغم تنش‌های به وجود آمده بین هند و پاکستان

اعلام آمادگی اسلام‌آباد برای مذاکره با هند/ نواز شریف: منتظر ملاقات با «سینگ» هستم

به رغم تنش‌های به وجود آمده بین هند و پاکستان به خاطر حمله اخیر در مرز ۲ کشور، مقامات پاکستانی با اشاره به توطئه برخی عوامل پنهان در این ماجرا، از آمادگی خود برای مذاکره با دهلی‌نو خبر دادند.

اعلام آمادگی اسلام‌آباد برای مذاکره با هند/ نواز شریف: منتظر ملاقات با «سینگ» هستم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، پس از کشته شدن پنج سرباز هندی در نزدیکی مرز پاکستان و حمله برخی اعضای حزب حاکم هند به کنسولگری پاکستان در دهلی‌نو، مقامات اسلام‌آباد اعلام کردند که آماده مذاکره با طرف هندی هستند.  

«نواز شریف» نخست وزیر پاکستان در گفت‌وگو با خبرنگاران ابراز داشت: برخی دست‌های پنهان سعی دارند با بزرگ جلوه دادن درگیری مرزی اخیر در مرز مشترک، مذاکرات صلح هند و پاکستان را به چالش بکشند اما من مشتاقانه منتظر دیدار با مان موهان سینگ نخست وزیر هند هستم.

شریف با اشاره به اینکه 5 سرباز هندی توسط سربازان پاکستانی کشته نشده‌اند، از برگزاری یک نشست ویژه برای کاهش تنش با هند خبر داد و روابط مسالمت‌آمیز با کشورهای همسایه را یک نیاز مبرم و غیر قابل انکار دانست.

نخست وزیر پاکستان عنوان کرد: ما نباید به خاطر یک درگیری مرزی به یکدیگر بدبین شده و مذاکرات صلح را به تعویق بیندازیم.

وی خاطر نشان کرد: من به شما قول می‌دهم که تحقیق پاکستان در زمینه درگیری مرزی اخیر منصفانه خواهد بود.

همچنین «جلیل عباس جیلانی» معاون وزیر امورخارجه پاکستان حمله به سفارت پاکستان در دهلی نو را محکوم کرد و چنین اقداماتی را بر روابط دوجانبه تأثیر‌گذار دانست.

در همین حال، «اعجاز احمد چودری» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان نیز از آمادگی اسلام‌آباد برای انجام مذاکرات در هر سطحی با مقامات هندی برای حل مشکلات به وجود آمده خبر داد.

پس از کشته شدن پنج سرباز هندی در پست مرزی «پونچ» در مرز 2 کشور، هندی‌ها پاکستان را مسئول اصلی این حادثه دانستند و تعدادی از اعضای «حزب کنگره» هند نیز هفته گذشته با تجمع در مقابل سرکنسولگری پاکستان در دهلی‌نو، شعارهایی برضد اسلام‌آباد سردادند.

اما مقامات دولت و ارتش پاکستان این اتهامات را رد و تصریح کردند که پاکستان هیچ نقشی در این حادثه ندارد.

این حوادث درست زمانی رخ داد که 2 طرف در تلاش برای ازسرگیری مذاکرات صلح و حل مناقشات موجود بین 2 کشور بودند.

همچنین قرار است مان موهان سینگ نخست‌وزیر هند و نواز شریف همتای پاکستانی‌اش در حاشیه نشست آتی سازمان ملل در نیویورک در ماه سپتامبر با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند.

پس از روی کار آمدن دولت جدید نواز شریف در پاکستان، اسلام‌آباد و دهلی‌نو تلاش‌های خود برای بهبود رابطه 2 کشور را افزایش دادند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول