اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقام روس: آمریکا باید بداند روسیه «مستعمره سیاسی» این کشور نیست

رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه با تاکید بر اینکه روسیه «مستعمره سیاسی» آمریکا نیست، یادآور شد واشنگتن در زمان «درنگ» در روابط با مسکو باید توجه کند که روسیه مبتکر بحران بوجود آمده در روابط دو کشور نبوده است.

مقام روس: آمریکا باید بداند روسیه «مستعمره سیاسی» این کشور نیست

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "آلکسی پوشکوف" رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه معتقد است که مقامات واشنگتن در زمان «درنگ» در روابط با این کشور باید به این مسئله توجه داشته باشد که روسیه مدت‌هاست دیگر «مستعمره سیاسی» آمریکا نیست.

این مقام بلندپایه دوما در تفسیر اظهارات اخیر "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص روابط با مسکو، با تاکید اینکه روسیه مدت‌هاست که دیگر از «مستعمره سیاسی» ایالات متحده خارج شده است، یادآور شد: مبتکر وضعیت بحرانی در روابط بین مسکو و واشنگتن، روسیه نبوده است.

اوباما چند روز قبل اعلام کرد که آمریکا در روابط با روسیه نیازمند «لحظه‌ای درنگ» است تا به ارزیابی مجدد مناسبات خود با این کشور با توجه به (به قول وی)، لفاظی‌ها ضدآمریکایی در مسکو بپردازد.

پوشکوف گفت: به نظر من درنگی که دولت اوباما قصد دارد در روابط با روسیه بوجود آورد، تنها در صورتی مفید خواهد بود که دولت آمریکا نتیجه گیری درستی از تجزیه و تحلیل که قصد دارد در این رابطه انجام دهد، بدست آورد. اگر مقامات واشنگتن با دقت به دلایل تیریگی بوجود آمده در روابط با روسیه توجه کنند، درک خواهند کرد که مبتکر وضعیت بحرانی کنونی در روابط دو کشور روسیه نبوده است.

رئیس کمیته امور بین‌المللی دوما توضیح داد: این طرف آمریکایی بود که اخیرا مبادرت به تصویب چند قانون ضد روسی نیر «قانون ماگینسکی» ورزید. این روسیه نبود که از انتخابات در آمریکا انتقاد کرد، بلکه دولت آمریکا نتیجه انتخابات قانونی در روسیه را زیر سئوال برد. در حالی‌که روسیه همواره تلاش کرده تا به همکاری خود با ایالات متحده در زمینه‌های مختلف ادامه دهد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول