اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در چارچوب مذاکرات سازش صورت گرفت

موافقت اسرائیل با آزادی ۲۶ اسیر فلسطینی

کمیته ویژه کابینه رژیم‌صهیونیستی روز گذشته با لیست نهایی ۲۶ اسیر فلسطینی که قرار است در اولین مرحله آزادی اسرا آزاد شوند، موافقت کرد.

موافقت اسرائیل با آزادی ۲۶ اسیر فلسطینی

به گزارش خبرگزاری فارس، کمیته ویژه کابینه رژیم‌صهیونیستی روز یکشنبه با آزادی 26 نفر از اسرای فلسطینی موافقت کرده و لیست نهایی این اسرا را تائید کرد.

این اولین گام از آزادی اسرای فلسطینی‌ای است که قرار است در چارچوب مذاکرات سازش و به عنوان امتیاز اسرائیل به تشکیلات خودگردان، آزاد شوند. در مجموع قرار است 104 اسیر فلسطینی در چند مرحله آزاد شوند.

آزادی اسرای فلسطینی، توقف شهرک‌سازی‌ها و مبنا قرار گرفتن مرزهای سال 1967 در مذاکرات، سه شرط اصلی‌ای بود که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان برای ورود به این گفت‌وگوها تعیین کرده بود. عباس در سال 2010 در اعتراض به شهرک‌سازی‌های صهیونیست‌ها در کرانه باختری، از مذاکرات خارج شده بود.

دور جدید این مذاکرات در حالی قرار است این هفته رسما بین نمایندگان رژیم‌صهیونیستی و تشکیلات خودگردان آغاز شود که صهیونیست‌ها با میانجیگری «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و با وعده آزادی اسرای فلسطینی عباس را راضی کرده‌اند که بدون توقف شهرک‌سازی‌ها، مذاکرات آغاز شود.

اسرائیلی‌ها در روند آزادی اسرا هم تنها به آزادی بخش کوچکی از اسرای فلسطینی بسنده کرده است. 104 اسیری که قرار است نهایتا تا پایان مذاکرات آزاد شوند، کسانی هستند که پیش از امضای معاهده اسلو در سال 1993 بازداشت شده‌اند. با این حال، چند هزار اسیر فلسطینی که سال‌هاست در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برند، همچنان در حبس باقی خواهند ماند.

هرچند صهیونیست‌ها ادعا کرده‌اند که حاضرند در زمینه ارضی نیز امتیازات بزرگی به تشکیلات خودگردان دهند، اما حتی مبنا قرار گرفتن مرزهای 1967 را نیز نپذیرفته‌اند و عملا عباس در شرایطی وارد مذاکرات با صهیونیست‌ها شده که عملا هیچ‌یک از پیش‌شرط‌های وی عملی نشده است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول