اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پدر اسنودن اظهارات اوباما برای محاکمه منصفانه پسرش را وعده‌های سطحی خواند

لون اسنودن با بیان اینکه به زودی برای دیدار با پسرش به مسکو سفر خواهد کرد گفت که در صورت بازگشت اسنودن به آمریکا بعید است که او به صورت منصفانه محاکمه شود.

پدر اسنودن اظهارات اوباما برای محاکمه منصفانه پسرش را وعده‌های سطحی خواند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، پدر ادوارد اسنودن افشا کننده اسناد محرمانه جاسوسی آمریکا ویزای روسیه را دریافت کرده است و به زودی با پسرش در مسکو دیدار خواهد کرد.

«آتورنی بروس فین» وکیل خانواده اسنودن در یک برنامه تلویزیونی گفت که او و «لون اسنودن» درباره وعده باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا که گفته است در صورت استرداد اسنودن، او به صورت منصفانه محاکمه می‌شود، تردید دارند.

فین افزود: ما ویزای روسیه را دریافت کردیم و حتی زمان آن مشخص است اما این مساله به دلایلی، محرمانه باقی خواهد ماند. وی تاکید که به زودی به همراه پدر ادوارد اسنودن به مسکو سفر خواهند کرد.

لون اسنودن پیش از این به خبرگزاری رویترز گفته بود؛ وی از زمان افشای اسناد محرمانه سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا توسط پسرش با اسنودن صحبت نکرده است.

روز یک شنبه، پدر ادوارد اسنودن با انتقاد از کاخ سفید، از وعده‌های باراک اوباما درباره بهبود برنامه‌های نظارتی آمریکا، شفافیت و بازگرداندن اعتماد عمومی در این زمینه ابراز ناامیدی کرد.

وی در این زمینه گفت: به نظر من آنچه که اوباما گفته است وعده‌های سطحی است.

وی تاکید کرد که در صورت بازگشت اسنودن به واشنگتن بعید است که او به طور منصفانه محاکمه شود.

ادوارد اسنودن پیمانکار سابق سازمان سیا است که بعد از افشای برنامه‌های جاسوسی آمریکا ابتدا به هنگ کنگ و سپس به مسکو رفت و موفق شد از دولت روسیه گذرنامه موقت یک ساله دریافت کند.

کاخ سفید از دولت روسیه درخواست کرد که اسنودن را به آمریکا تحویل دهد اما رئیس جمهوری روسیه با این درخواست مخالفت کرد.

این مساله باعث تیرگی و سردی روابط مسکو و واشنگتن شده است به طوریکه اوباما دیدار ماه آینده خود با ولادیمیر پوتین را لغو کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول