اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه توسعه شبکه بهداشت و درمان استان اصفهان:

اجرای پزشک خانواده در اصفهان منتظر دستورالعمل وزارت بهداشت است

مدیر گروه توسعه شبکه بهداشت و درمان استان اصفهان گفت: طی مدت اجرا نشدن پزشک خانواده در استان اصفهان شبکه بهداشت زیرساخت‌های آموزشی را آماده و منتظر دستورالعمل وزارت بهداشت است.

اجرای پزشک خانواده در اصفهان منتظر دستورالعمل وزارت بهداشت است

محسن روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سئوال که چند نفر برای پزشک خانواده ثبت نام و واجد شرایط هستند، اظهار داشت: یک هزار و 395 نفر برای پزشک خانواده ثبت نام کردند که از این تعداد یک هزار و 530 نفر واجد شرایط شدند که در پنج ماهه اخیر برای این واجدین شرایط کلاس‌های دو روزه توجیهی را برپا کردیم که در این کلاس‌ها تمام واجدین شرایط حضور داشتند.

وی در ادامه در مورد دوره‌های آموزشی برای واجدین شرایط افزود: در شش ماهه سال گذشته دوره آموزشی با مرکز PVC دانشگاه علوم پزشکی به صورت حضوری برقرار شد که تا به حال نیز ادامه دارد و ما همچنان منتظر دستور وزارت بهداشت و ریاست دانشگاه علوم پزشکی هستیم.

مدیر گروه توسعه شبکه بهداشت و درمان استان اصفهان در مورد اجرا شدن پزشک خانواده در روستاها تشریح کرد: در این مدت بحث زیر ساخت‌های ارتباطی از طریق شبکه ملی سلامت و بحث پرونده‌های الکترونیک سلامت از طریق سامانه سلامت ایرانیان در روستاها در حال انجام است.

این مسئول در مورد پزشک خانواده در گروه سنی‌های مختلف تاکید کرد: از اسفند ماه سال گذشته خدمات سلامت بر حسب برنامه و گروه سنی مختلف تهیه شد به طوری که این خدمات از حالت غیر فعال به حالت فعال در آمد که هر گروه سنی مراقبت‌هایی را به صورت روتین دریافت می‌کند که در گروه سنی زیر شش سال تحت عنوان کودکان، 6 تا 25 سال تحت عنوان نوجوان و جوانان، 25 تا60 سال تحت عنوان میانسال و 60 سال به بالا تحت عنوان سالمندان آماده کرده‌ایم و در حال حاضر با هماهنگی وزارت بهداشت درصدد هستیم تا نرم افزارهای مربوطه را آماده و به محض آماده شدن این نرم افزار با سامانه سلامت ایرانیان لینک خواهد شد.

روحانی در پایان اذعان داشت: از سال 84 پزشک خانواده در روستاها اجرا شد و هم اکنون هم در حال اجرا است، اما در نهایت طی چند مدت، زیر ساخت‌های آموزشی را آماده و منتظر دستورالعمل وزارت بهداشت هستیم تا بتوانیم در شهر ها نیز آن را اجرا کنیم.

انتهای پیام/2301/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول