اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

گشت‌زنی هواپیماهای شناسایی آمریکا بر فراز مناطق شرق لیبی

منابع لیبیایی اعلام کردند شمار زیادی از هواپیماهای شناسایی آمریکا طی روزهای آتی مناطقی را در شرق لیبی بمباران خواهند کرد.

گشت‌زنی هواپیماهای شناسایی آمریکا بر فراز مناطق شرق لیبی

به گزارش فارس به نقل از هفته نامه فلسطینی المنار، یک مقام نظام لیبی گفت:هواپیمایی مسافربری لیبی اطلاعاتی را کسب کرده است در خصوص اینکه وزارت دفاع آمریکا قصد دارد طی روزهای آینده حملات هوایی علیه پایگاه هایی در شرق این کشور که گمان می‌رود پایگاه عناصر القاعده است، صورت دهد.

این منبع با اشاره به افزایش شمار هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در آسمان لیبی طی روزهای اخیر گفت:این هواپیماها بیشتر بر فراز مناطقی در شرق لیبی و به خصوص شهر بنغازی طی 24 ساعت شبانه روز گشت زنی می کنند.

این منبع افزود: عملیات هواپیماهای بدون سرنشین نقض حاکمیت لیبی از سوی آمریکا محسوب می شود.

منبع نظامی لیبی با اشاره به اینکه دولت لیبی از حضور این پهپادهای آمریکایی بی اطلاع است، گفت: آمریکا برای پرواز هواپیماهای خود بر فراز لیبی از این کشور اجازه نگرفته و به طور رسمی دولت طرابلس را در جریان این امر نگذاشته است.

این در حالی است که هفته گذشته سفیر آمریکا در لیبی با علی زیدان، نخست وزیر این کشور دیدار و درباره اوضاع امنیتی در لیبی به خصوص در شرق این کشور و تهدید منافع غربی ها در شمال آفریقا و خاورمیانه از سوی گروه های وابسته به القاعده گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول