اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

زیدان: تجهیزاتی پیشرفته برای امنیت سفارتخانه‌ها در لیبی به کار گرفته‌ایم

نخست‌وزیر لیبی گفت: برای حفاظت از سفارتخانه‌ها و هیئت‌های دیپلماتیک بین‌المللی در لیبی دوربین‌ها و تجهیزات نظارتی پیشرفته به کار گرفته شده است.

زیدان: تجهیزاتی پیشرفته برای امنیت سفارتخانه‌ها در لیبی به کار گرفته‌ایم

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، علی زیدان، نخست وزیر لیبی اعلام کرد که با دولت الجزایر بر سر فعال شدن کمیته مشترک دو کشور به توافق رسیده است.

زیدان امروز سه شنبه در نشستی خبری درباره نتایج سفر دیروز خود به لیبی گفت که با عبدالمالک سلال، نخست وزیر الجزایر و برخی مقامات دولتی این کشور دیدار کرده و با آنها درباره روابط دو کشور و تحولات منطقه به خصوص امنیت و تامین امنیت مرزهای مشترک و جرایمی که از سوی برخی باندها در منطقه صحرای بزرگ روی می‌دهد و امنیت این منطقه را به مخاطره انداخته‌اند گفت‌وگو کرده است.

زیدان گفت که عبدالمالک سلال نیز اواخر سپتامبر یا اوایل اکتبر به دعوت لیبی به این کشور سفر می‌کند.

نخست وزیر لیبی گفت: الجزایر آمادگی کامل خود را برای حمایت کامل از طرح لیبی جدید اعلام کرد.

نخست وزیر لیبی همچنین گفت که 160 نیروی پلیس لیبی سه ماه در الجزایر آموزش دیده‌اند و به زودی گروهی دیگر به الجزایر اعزام می‌شوند.

نخست وزیر لیبی در بخش دیگری از سخنانش بار دیگر حمله به سفارتخانه‌ها و هیئت‌های دیپلماتیک خارجی را اقدامات تروریستی خواند و تاکید کرد که عوامل این جرایم در جمله تروریست‌ها هستند.

زیدان گفت: تجهیزاتی برای تصویر برداری و نظارت بر سفارتخانه‌های خارجی نصب شده و کسانی که به هر صورت به سفارتخانه‌ها و هیئت‌های بین‌المللی حمله کنند اسامی آنها در فهرست عناصر تروریستی نحت تعقیب دولت لیبی قرار می‌گیرد و ممنوع السفر خواهند بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول