اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دومین جشنواره و نمایشگاه قرآنی قشم صورت گرفت

رونمایی از پوشش اسلامی بومیان قشم

مدیر ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیره قشم گفت: در دومین نمایشگاه قرآنی جزیره قشم برای نخستین بار غرفه‌ای به پوشش های اسلامی بومیان جزیره قشم اختصاص یافته و انواع پوشش‌های محلی این منطقه برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شد.

رونمایی از پوشش اسلامی بومیان قشم

به گزارش خبرگزاری فارس از  قشم، حجت الاسلام علی ملانوری صبح امروز با اشاره به حضور ناشران قرآنی کشورهای اسلامی در این جزیره اظهار داشت: دو بخش ویژه با محوریت سبک زندگی ایرانی اسلامی، صنایع دستی و همینطور حجاب و پوشش اسلامی در کنار محصولات قرآنی به نمایش درآمده است.

وی افزود: در دومین نمایشگاه قرآنی جزیره قشم برای نخستین بار غرفه‌ای به پوشش‌های اسلامی بومیان جزیره قشم اختصاص یافته و انواع پوشش‌های محلی این منطقه برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شد.

مدیر ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیره فشم با اشاره به تذهیب، معرق، خوشنویسی، فرش، کاشی، سفال و سرامیک به عنوان بعضی از زیباترین جلوه‌گاه‌های هنر ایرانی اسلامی از عرضه آثار هنرمندان و بیش از هزار کالای هنری قرآنی در نمایشگاه آتی خبر داد و در خصوص بخش عفاف و حجاب بیان داشت: در این بخش با عرضه بیش از 100 مدل چادر و 200 مدل روسری و مقنعه که حاصل ذوق و ایده طراحان مد و لباس کشور است، به معرفی هر چه بهتر پوشش‌های عبادی و حجاب اکمل (چادر) خواهیم پرداخت.

ملانوری خاطرنشان کرد: در برنامه‌های فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم و مدیریت ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم، همواره محورهای اشتراک را در اولویت قرار داده‌ایم و از همین رو در کنار دوهزار عنوان کتب علوم قرآنی شیعیان، 600 عنوان کتاب نیز از ناشران اهل سنت در معرض دید و دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

مدیر ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم و معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: در بخش دیگری از نمایشگاه بیش از 600 نرم افزار قرآنی به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: از آنجا که دومین نمایشگاه قرآنی قشم به شکل نمایشگاه ـ جشنواره برگزار می‌شود، بجز شب‌های افتتاحیه و اختتامیه، در تمام 12 روز برپایی آن از ساعت 10 تا 12 شب محافلی در نظر گرفته شده که همراه با مسابقه است و گروه‌های تواشیح ، مولودی خوانی و ابتهال شیعه و سنی از نواحی دور و نزدیک استان هرمزگان به این مسابقه دعوت شده‌اند.

این مسئول همچنین اضافه کرد: در کنار این مسابقات، در مراکز تجاری قشم روزانه پنج هزار برگه مسابقه بین مردم توزیع و در ساعات ذکر شده نام برندگان این مسابقات نیز اعلام می‌شود.

ملانوری با پراهمیت دانستن ترویج فرهنگ کتابخوانی، یکی از راه‌های رشد این مهم را برانگیختن اشتیاق کودکان و نوجوانان عنوان کرد و گفت: در بخش جنبی نمایشگاه بالغ بر 2400 عنوان کتاب از بهترین ناشران کودک و نوجوان کشور به فروش خواهد رسید.

نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم توسط مدیریت ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم با همکاری سازمان منطقه آزاد  قشم از 15 تا 25 مرداد  با حضور ناشران و هنرمندانی که در زمینه قرآن و سبک زندگی ایرانی اسلامی فعالیت می‌کنند در قشم در حال برگزاری است.

انتهای پیام/2310/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول