اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ورزش ایلام در ریل توسعه شتاب گرفت

استان ایلام طی سال‌های اخیر در بسیاری از بخش‌ها و حوزه‌های ورزشی به ویژه حوزه سخت و نرم‌افزار در ریل توسعه شتاب گرفته است.

ورزش ایلام در ریل توسعه شتاب گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، ورزش استان ایلام طی سال‌های اخیر در دو حوزه سخت و نرم‌افزاری شاهد تحولات چشم‌گیر و فزاینده‌ای بوده که همه ورزشکاران، مسئولان امر و ناظران و حتی رسانه‌های فعال و پویای استان ایلام به این مهم اذعان دارند.

در گام نخست، جذب و ساماندهی جوانان استان ایلام در هیئت‌های مختلف ورزشی یکی از تلاش‌های موثر این دستگاه ورزشی بوده است.

بر اساس آمار موجود و بر اساس اعلام رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی که ماه گذشته به ایلام سفر کرده بود، استان ایلام از این حیث رتبه نخست را در بین استان‌های دیگر کسب کرده است.

کسب انواع و اقسام مدال‌های رنگارنگ توسط ورزشکاران زحمتکش استان ایلام در میادین مختلف جهانی، بین‌المللی، آسیایی، منطقه‌ای و کشوری گواه دیگری بر این مدعاست که ورزش استان ایلام در حال تکاپو و رشد روز افزون است.

کسب 23 مدال رنگارنگ جهانی، بین‌المللی و آسیایی توسط ورزشکاران ایلامی

بر اساس آمار موجود طی چند ماه گذشته در مجموع 12 مدال آسیایی و یک مدال جهانی و 10 مدال بین‌المللی توسط ورزشکاران ایلامی در رشته‌های مختلف ورزشی کسب شده است.

افزون بر این کسب 200 مدال رنگی طلا، 200 مدال رنگی نقره و 330 مدار رنگی برنز از دیگر افتخارات ورزشکاران ایلامی در میادین ورزشی بوده است.

دعوت ورزشکاران مستعد ایلامی از سوی فدراسیون‌های مختلف نیز طی ماه‌های گذشته به بیش از 150 نفر می‌رسد که با عنایت به تعداد ورزشکاران سازمان یافته این تعداد مدال موفقتی گرانسنگ محسوب می‌شود.

افزون بر این استان ایلام طی سال‌های اخیر شاهد تحولات شگرفی در حوزه سخت افزاری شده و نمونه آن احداث فضاهای ورزشی در اقصی نقاط استان ایلام به ویژه مناطق محروم است.

بزرگ‌ترین افتخاری که نصیب مسئولان فعلی دستگاه ورزش استان ایلام شده، تکمیل و افتتاح ورزشگاه 15 هزار نفری ایلام بوده که طی سال‌های بسیار دور کلنگ آن به زمین زده شد، اما با درایت و تلاش مسئولان فعلی ورزش استان ایلام این مجموعه بزرگ ورزشی به عنوان یکی از مطالبات ورزشی استان ایلام افتتاح شد و در بازدید رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی از این ورزشگاه نوید میزبانی مسابقات آسیایی و همچنین اهدای یک تیم فوتبال حاضر در لیگ دسته دو به استان ایلام داده شد.

راه‌اندازی ورزشگاه 15 هزار نفری ایلام بزرگ‌ترین افتخار مسئولان ورزش ایلام است

علی کفاشیان پیشتر در نشست مجمع انتخابات هیئت فوتبال استان ایلام اظهار داشت: فوتبال ایلام با وجود ظرفیت محدودی که دارد، دارای پتانسیل‌های بسیار بالایی است.

وی ادامه داد: با عنایت به اینکه در حوزه ورزش این استان اسپانسرهای کمی وجود دارد، اما فعالیت‌های انجام شده ورزشکاران ایلامی قابل تحسین است.

این مسئول اضافه کرد: در تلاش برای ایجاد فعالیت‌های جدید در حوزه ورزش فوتبال استان ایلام هستیم.

کفاشیان تصریح کرد: با عنایت به وجود ورزشگاه 15 هزار نفری ایلام و تکمیل آن، میزبانی مسابقات آسیایی در این ورزشگاه مقدور است.

رئیس فدراسیون متذکر شد: از این ورزشگاه بازدید به عمل آمد که یکی از ورزشگاه‌های بی‌نظیر در کشور بوده و از زحمتکشان برای ایجاد و تکمیل آن به ویژه مدیرکل ورزش و امور جوانان تقدیر به عمل می‌آورم.

وی ادامه داد: امیدوارم استان ایلام در نخستین فرصت میزبانی یکی از رقابت‌های آسیایی را بپذیرد و در واقع میزبان چند کشور آسیایی برای مسابقات فوتبال شود.

این موفقیت‌ها تنها گوشه‌هایی از تلاش مسئولان و دست‌اندرکاران ورزشی استان ایلام است که جای تقدیر و تحسین فراوان دارد.

انتهای پیام/2246/ب30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول