اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

افشای همکاری آلمان در جاسوسی آمریکا از تلفن‌های شهروندان آلمانی

رسانه‌های آلمانی از همکاری سرویس اطلاعاتی این کشور با سرویس امنیتی آمریکا برای جاسوسی از داده‌های تلفنی شهروندان آلمانی پرده برداشتند.

افشای همکاری آلمان در جاسوسی آمریکا از تلفن‌های شهروندان آلمانی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «دویچه‌وله»، تازه‌ترین اطلاعاتی که درباره همکاری آلمان در جاسوسی‌های آمریکا افشا شده نشان می‌دهد که سرویس امنیتی آلمان (BND) اطلاعات تلفن‌های همراه افراد مظنون به دست‌ داشتن در اقدامات تروریستی را در اختیار سرویس امنیتی آمریکا (NSA) قرار می‌داده است.

رسانه‌ها اعلام کردند که «گرهارد شیندلر» رئیس‌سرویس اطلاعاتی آلمان فرمان امکان دسترسی آمریکایی‌ها به این اطلاعات را داده است.

روزنامه آلمانی «زوددویچه» و نشریه «پانوراما» نوشتند که اطلاعات موبایل‌ها برای استقرار هواپیماهای بدون سرنشین «پهپاد» در افغانستان، پاکستان و یا سومالی برای کشتار هدفمند افراد مورد استفاده قرار گرفته است.

این رویکرد نگرانی‌های سرویس‌های امنیتی خارجی آلمان را به دنبال داشته است.

با این حال یکی از سخنگویان سرویس امنیتی آلمان ضمن دفاع از این اقدام گفت که چنین اقداماتی از سال 2003 و 2004 انجام می‌شده است.

این خبر پس از افشاگری روزنامه انگلیسی گاردین منتشر می‌شود که با انتشار سند جدیدی نوشت که دولت آمریکا بر اساس شکاف‌هایی در مبانی قانونی از اختیاراتی فوق‌العاده برای جاسوسی از ارتباطات شهروندان برخوردار شده است. 

پیش از این سناتور «ران وایدن» به روزنامه انگلیسی گاردین گفته بود که در اختیارهای قانونی داده شده به آژانس امنیت ملی راه فرارهای قانونی‌ وجود دارد که به این سازمان اجازه می‌دهد بدون نیاز به حکم‌های قضایی تماس‌های تلفنی یا ایمیل‌های شهروندان تابع قانون در آمریکا را جستجو کند. 

انتهای ‌پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول