اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی:

مردم خودروی خود را به لوازم ایمنی مجهز کنند

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: اقشار مختلف مردم باید خودروی خود را به لوازم ایمنی مورد نیاز و مختلف مجهز کنند، تا از وقوع سرقت پیشگیری شود.

مردم خودروی خود را به لوازم ایمنی مجهز کنند

خسرو گل‌محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: کسانی که وسیله نقلیه دارند باید آن را به لوازم ایمنی مطمئن مانند دزدگیر، سوئیچ مخفی، قفل فرمان، قفل سوئیچی، قفل پدال و سایر وسایل بازدارنده مجهز کنند.

وی با بیان اینکه رانندگان این نکات ایمنی را باید به طور جدی مورد توجه قرار دهند، افزود: از پارک اتومبیل در مناطق خلوت و کم‌نور خودداری کرده و در صورت امکان در پارکینگ متوقف کنند، هنگام ترک اتومبیل نیز باید همه شیشه‌ها و درها به صورت مطمئن بسته شود.

گل‌محمدی با تاکید بر اینکه رعایت این نکات جزئی در کاهش بروز حوادث تاثیر زیادی دارد، ادامه داد: هنگام ترک اتومبیل از به جا گذاشتن اشیای قابل توجه و گران‌قیمت در داخل خودرو به طور اکید خودداری کرده، از طرف دیگر اوراق شناسایی و سند در داخل اتومبیل قرار ندهند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: صاحبان وسایل نقلیه باید از روشن گذاشتن خودرو و ترک آن برای مدت زمان هرچند کوتاه خودداری کنند، و این نکته را در مبادی ورودی و خروجی شهرهای توریستی و گردشگرپذیر باید بیش از پیش رعایت کنند، زیرا افراد برای سرقت اتومبیل یا قطعات داخل آن به کمین نشسته‌اند.

وی با اظهار به اینکه باید از سپردن اتومبیل خود به دیگران خودداری کنند، بیان داشت: سوئیچ خودرو نباید در دسترس همه قرار گیرد، از طرف دیگر چنانچه از افراد ناشناس و غیرمطمئن اتومبیل خریداری شده است، باید هرچه‌ سریعتر نسبت به تعویض قفل درها و تجهیزات ایمنی آن اقدام شود.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی اظهار داشت: اطمینان از قفل بودن درها هنگام تعویض چرخ پنچر شده یا برطرف کردن نقص اتومبیل، بردن اتومبیل به تعمیرگاه‌های نامعتبر و ناشناس، اجازه ندادن به افراد ناشناس برای نشستن پشت فرمان، خودداری از گذاشتن سوئیچ روی خودرو و ... از جمله نکات دیگری است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/61002/ت20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول