اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان خبر داد

ارائه 306 هزار نفرساعت آموزش در روستاهای کردستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان از ارائه بیش از 306 هزار نفرساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در روستاهای استان در سال گذشته خبر داد و گفت: این مسئله در سال‌جاری نیز دنبال می‌شود.

ارائه 306 هزار نفرساعت آموزش در روستاهای کردستان

سیدجمیل احمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در کنار توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شهرهای استان، بحث ارائه این آموزش‌ها در روستاها نیز به صورت جدی دنبال می‌شود.

به گفته وی، در سال گذشته 306 نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به یک‌هزار و 942 نفر در روستاهای مختلف استان ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان با بیان اینکه این آموزش‌ها در قالب 48 حرفه آموزشی در 64 روستای استان ارائه شده است، خاطرنشان کرد:‌ آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در روستاها با توجه به بسترهای موجود تعریف شده و به مخاطبین ارائه می‌شود.

احمدی افزود: بر اساس نیازسنجی، ظرفیت‌های اشتغال‌زایی و علاقه‌مندی افراد رشته‌های فنی و حرفه‌ای برای هر روستا تعریف و به مخاطبین ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رشته‌های کشاورزی، خیاطی، قالیبافی و کامپیوتر از جمله رشته‌هایی است که در روستاها به مخاطبین ارائه می‌شود و ارائه این آموزش‌ها نقش مهمی در ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها داشته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان از توزیع متوازن برگزاری دوره‌های آموزشی با کیفیت و بهره‌گیری از ساز و کارهای اطلاع‌رسانی و انعطاف و تنوع در روش‌های آموزشی، محل اجرای آموزش‌ها، بهبود کیفیت خدمات آموزشی و الکترونیکی کردن برنامه‌های به عنوان مهمترین اولویت‌های این اداره‌کل به منظور تقویت و توسعه هرچه بیشتر بحث آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سال‌جاری و با توجه به جمعیت روستاها نام برد.

احمدی از توسعه مهارت‌‌آموزی به عنوان مهمترین اهرم برای ایجاد اشتغال، رفع بیکاری و حذف بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه نام برد و اظهار کرد: داشتن زیرساخت‌ها مناسب در این حوزه شرایط بسیار خوبی برای توسعه این آموزش‌ها در استان فراهم کرده است.

‌به گفته وی، در حال حاضر بیش از 5 هزار استاندارد آموزش‌های حرفه‌ای در استان وجود دارد و تلاش برای به روزآوری و ارائه استانداردهای نوین با توجه به شتاب روزافزون بحث تکنولوژی با جدیت خاصی از سوی این اداره‌کل در استان دنبال می‌شود.

انتهای پیام/79002/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول