اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مرند:

مهم‌ترین موضوع گفت‌وگوی مجلس و دولت سامان اوضاع اقتصادی باشد

امام جمعه مرند گفت: مهم‌ترین موضوع گفت‌وگوی مجلس و دولت باید سرو سامان دادن به اوضاع اقتصادی کشور باشد.

مهم‌ترین موضوع گفت‌وگوی مجلس و دولت سامان اوضاع اقتصادی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، حجت‌الاسلام علی نعمت‌زاده صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: مسئولیت‌ها در نظام اسلامی فرصتی مناسب برای خدمت به مردم است و مردم و مسئولان باید قدر این نعمت را که به برکت ولایت حضرت علی بن ابیطالب (ع)، ائمه اطهار (ع) و ولایت مطلقه فقیه به دست آمده بدانند.

وحدت رمز پیروزی مسلمانان است

وی وحدت را رمز پیروزی مسلمانان اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون مردم بسیاری از کشورهایی که در همسایگی ایران قرار دارند، گرفتار توطئه‌های صهیونیست‌ها و دشمنان غربی هستند.

امام جمعه مرند اضافه کرد: به علت نبود اتحاد و وحدت بین مسلمانان کشور مصر، اسرائیل و آمریکا وضعیت آشفته‌ای در آنها ایجاد کرده‌اند.

نعمت‌زاده با اشاره به وضعیت آشفته عراق، افغانستان، شیعیان بحرین، پاکستان و همچنین اوضاع شیعیان در جنوب عربستان، آنها را به حفظ وحدت توصیه کرد و افزود: این از توطئه‌های استکبار جهانی و در راس آنان آمریکای جنایتکار است که قدرت را از دست مسلمانان ساقط کرده تا منافع نامشروع خودش را در منطقه پایگاهی برای ضربه زدن به وحدت مسلمانان کند.

امام جمعه مرند همچنین از اوضاعی که در سوریه توسط آمریکا و تروریست‌ها به وجود آمده اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تمام دنیا این را به راحتی خودشان باور کردند که حکومت به دست دولت سوریه است و این‌ها نمی‌توانند بر عزم و اراده مردم بین مقامات و مسئولان کشور سوریه شکاف ایجاد کنند و تنها هدفی که دنبال کردند دست زدن به کشتار دسته جمعی مردم بیگناه که بیشتر آنان را کودکان تشکیل داده‌اند و بر تروریست بودن و جنایتکار بودن خودشان اعتراف کرده‌اند.

سر و سامان دادن اقتصاد و معیشت مردم اولویت دولت و مجلس باشد

این مسئول در بخش دیگری از خطبه‌های نماز عید فطر با اشاره به معرفی کابینه دولت جدید و مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور جدید دکتر روحانی، گفت: ضمن تقدیر از تلاش‌های دولت قبلی مسئولان باید در این فرصت به دست آمده، با تمام توان به مردم خدمت کنند و هم در عرصه‌های خارجی بر اصول سیاست‌های اسلامی نظام پابرجا بوده و در داخل کشور نیز مشکلات معیشتی مردم (اقتصادی) را سرو سامان بدهند.

وی در خطبه اول نماز عید فطر مرند تصریح کرد: عید سعید فطر از منظر معنوی، اجتماعی و سیاسی دارای اهمیت و برکات فراوان است.

نعمت‌زاده ادامه داد: فطر به معنای بازگشت به سرشت و نهاد انسانی است و قرار گرفتن عید فطر پس از ماه مبارک رمضان، یعنی بازگشت انسان به پاکی‌ها است.

امام جمعه مرند اذعان داشت: پرداخت زکات فطره از برکات عید سعید فطر است که کمک به فقرا و نیازمندان از آثار اجتماعی این عید به شمار می‌رود.

انتهای پیام/60002/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول