اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت

قلمت صادق و پایدار باد

خبرنگاران قلمتان پایدار و صادق باد که همواره تمام توان خود را می‌گذارید تا مردم را آگاه کنید از هر آنچه که باید بدانند.

قلمت صادق و پایدار باد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، پرواز خونین شهید محمود صارمی بود که موجب شد 17 مرداد در خاطر همگان ماندگاری پیدا کند و همواره از این روز بزرگ به عنوان روز خبرنگار یاد شود.

او با تنها سلاحش که ایمان و قلمش بود توانست به نمایندگی از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران به افغانستان رفته و صدای مظلومانه مردم مصیبت‌زده و بی‌دفاع این کشور را به گوش جهانیان برساند و در حالی خبر به خاک و خون کشیده شدن مزار شریف را مخابره کرد که کسی نبود خبر شهادت خودش را مخابره کند.

از این رو خبرنگاران می‌توانند با الهام گرفتن از زندگی این شهید بزرگوار، وظیفه و مسئولیتی را که عهده‌دار هستند به خوبی انجام دهند و جامعه را به سوی پیشرفت و تعالی هدایت کنند.

با توجه به اینکه امروزه تکنولوژی پیشرفت کرده و ابزارهای بسیاری برای انتقال ارتباطات وجود دارد بنابراین نسبت به گذشته خبرنگاران می‌توانند در رفاه بیشتری مسئولیت خود را انجام دهند و دیگر انتظار نمی‌رود کمی و کاستی در این زمینه دیده شود.

خبرنگاری وظیفه‌ای دشوار بر عهده اصحاب رسانه است که با تعهد و صداقت می‌تواند موتور محرک برای جامعه باشد چرا که در هر جامعه‌ای اگر مسئولان به وسیله پل ارتباطی که خبرنگاران هستند با مردم ارتباط بگیرند کمتر شاهد تنش‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی خواهیم بود.

اگر یک خبرنگار همواره پایبند به اصول اعتقادی باشد می‌تواند در زمینه تهیه اخبار صحیح به بهترین نحو عمل کند و از انتشار هرگونه خبر کذب و نادرست بپرهیزد و تنها ایمان و عشق به این موضوع می‌تواند راهگشا باشد.

کم نیستند خبرنگارانی که با وجود مسائل و مشکلاتی اساسی تمام توان خود را برای انتشار یک خبر می‌گذارند، هرچند هزینه‌ای ناچیز در قبال کار خود دریافت کنند.

خبرنگار کسی است که اسیر فصل‌ها نیست، در گرما و سرما با علاقه و پشتکار از انجام مسئولیتی که دارد دریغ نمی‌کند و برای رسیدن به اهدافش راه دور و نزدیک را طی می‌کند و شب و روز نمی‌شناسد.

شاید بتوان گفت خبرنگاری یکی از مظلوم‌ترین شغل‌ها است و آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته و تنها کسی که مجبور است خشونت، بد خلقی و بی‌توجهی مسئولان و حتی مردم را تحمل کند یک خبرنگار است.

خبرنگار بدون در نظر گرفتن منافع خویش به وادی پر هیاهوی خبری وارد می‌شود و گاهی باید جان بر دندان بگیرد تا آنچه را که مردم می‌خواهند به گوششان برساند و اینکه مطالب او نباید هیچگونه کم و زیادی داشته باشد در جای خود کاری بسیار دشوار است.

شاید شنوندگان و یا خوانندگان اخبار نتوانند به سختی‌هایی که بر یک خبرنگار گذشته تا این مطالب را جمع‌آوری کند درک کنند اما باید گفت خبرنگار برای تهیه یک خبر مراحل مختلفی را طی کرده در حالیکه گاهی با کم لطفی برخی مسئولان نیز روبه‌رو می‌شود.

البته اینکه برخی از مسئولان هم در این زمینه با همکاری‌های خود به خبرنگاران کمک زیادی می‌کنند قابل اغماض نیست و باید بدانند که دلگرمی خبرنگاران به همین همکاری‌ها است چرا که در غیر این صورت خبرنگاران نمی‌توانند موفق عمل کنند.

هزینه‌هایی که در راستای تهیه خبر برای یک خبرنگار در نظر گرفته می‌شود آنقدر قابل توجه نیست و فقط عشق و علاقه به این فن می‌تواند موجب پیشرفت یک خبرنگار و ادامه راه او در این مسیر باشد.

تنها می‌توان به تمامی خبرنگاران پر توان و با مسئولیت گفت قلمتان پایدار و صادق باد که همواره در این راه گام بر می‌دارید و تمام توان خود را می‌گذارید تا مردم را آگاه کنید از هر آنچه که باید بدانند.

============

یادداشت: سمانه روشنایی

============

انتهای پیام/2258/ک40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول