اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عامل تعطیلی سفارتخانه‌های آمریکا شنود کنفرانس تلفنی رهبران القاعده بود

رهگیری کنفرانس تلفنی رهبران شاخه‌های منطقه‌ای القاعده، آمریکا را بر آن داشت تا دفاتر نمایندگی و سفارتخانه‌های خود در برخی کشورهای منطقه را به حالت تعطیل درآورد.

عامل تعطیلی سفارتخانه‌های آمریکا شنود کنفرانس تلفنی رهبران القاعده بود

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه «دیلی‌بیست» در مطلبی نوشت: رهگیری و شنود کنفرانس تلفنی رهبران شاخه‌های منطقه‌ای القاعده از جمله گروه کوچکی که در صحرای سینا فعال هستند، عامل درخواست آمریکا برای تعطیلی سفارتخانه‌هایش در برخی از کشورها بود.

بر اساس گزارشی که چهارشنبه منتشر شد، رهگیری و شنود کنفرانس تلفنی میان «ایمن الظواهری»، رهبر القاعده و اعضای ارشد این گروه، آمریکا را بر آن داشت تا دفاتر دیپلماتیک خود در خاورمیانه را تعطیل کند. برخی منابع اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند، بیش از 20 عضو القاعده از سراسر شبکه جهانی این گروه در این کنفرانس تلفنی حضور داشتند.

به نوشته این روزنامه، الظواهری در این کنفرانس تلفنی  ناصر الوحیشی، رهبر شاخه القاعده در یمن را به عنوان مسئول عملیات گروه‌های وابسته به القاعده در کشورهای اسلامی یا مدیرکل منطقه‌ای این گروه منصوب کرد.

بر اساس این گزارش، افرادی که در این کنفرانس تلفنی حضور یافتند، نمایندگان «بوکو حرام»، یک گروه مسلح و تندرو در نیجریه، طالبان پاکستان، القاعده در عراق و مغرب و سایر گروه‌های وابسته به القاعده از جمله گروه مستقر در صحرای سینا بوده‌اند. به گفته این منابع اطلاعاتی، همه آنچه لازم است، انجام شود این است که به فهرست مکان‌هایی که تعطیل کردیم، نگاه کنید تا متوجه شوید چه کسی پشت خط تلفن بوده است.

آمریکا در اقدامی غیرعادی، در واکنش به آنچه تهدید قطعی حملات القاعده نام گرفت، 25 دفتر نمایندگی خود در کشورهای اسلامی را تعطیل و سپس این تعطیلی را به مدت یک هفته تمدید کرد.

به گفته یکی از مقامات اطلاعاتی آمریکا، حضور شاخه القاعده در صحرای سینا عامل اصلی تصمیم وزارت خارجه آمریکا برای تعطیلی سفارت این کشور در تل‌آویو بود. وی افزود: اعضا این گروه ثابت کرده‌اند که می‌توانند شهر «ایلات» را هدف قرار دهند. بنابراین بعید نیست که بتوانند، ما را در تل‌آویو هدف قرار دهند.

در این مطلب‌ آمده: رهبران القاعده به اشتباه بر این فرض بودند، با برگزاری کنفرانس تلفنی که به الظواهری امکان مدیریت این گروه پراکنده از راه دور را می‌دهد، ایمن خواهد بود. اما طبق گزارش‌های اولیه، هشدار آمریکا در این باره پس از رهگیری مکالمات میان الظواهری و الوحیشی بیان شد.

دیلی بیست نوشت: در طول این کنفرانس تلفنی، رهبران القاعده با عبارت‌های مبهم، طرح‌هایی را برای حمله را مورد بحث قرار دادند و متذکر شدند،‌ گروه یا گروه‌های در حال حاضر آماده‌باش هستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول