اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سناریوسازی جدید آمریکایی‌ها

مقام آمریکا: تهدید سفارتخانه‌ها یادآور روزهای قبل از ۱۱ سپتامبر است‌

یک مقام اطلاعاتی آمریکا ادعا کرد تهدیدهایی که علیه سفارتخانه‌های آمریکا صورت گرفته‌اند تا حد زیادی شبیه روزهای قبل از حوادث ۱۱ سپتامبر است.

مقام آمریکا: تهدید سفارتخانه‌ها یادآور روزهای قبل از ۱۱ سپتامبر است‌

به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه خبری «ان‌بی‌سی نیوز» از قول مقامات و کارشناسان آگاه ادعا کرد تهدیدهای موجود علیه سفارت‌خانه‌های آمریکا در روزهای اخیر «تا حد زیادی یادآور» فضای قبل از روزهای 11 سپتامبر است.

پیشتر در خبرها آمده بود آمریکا 22 سفارت‌خانه و کنسولگری خود را در کشورهای خاورمیانه، آفریقای شمالی و برخی مناطق دیگر به حالت تعطیل درآورده است. واشنگتن ادعا کرده اطلاعاتی به دست آورده که نشان می‌دهند القاعده طی روزهای آتی قصد حمله به برخی منافع این کشور دارد.

سناتور ساکسبی چاممبلیس، از اعضای بلندپایه کمیته اطلاعاتی سنا امروز، یکشنبه (13 مرداد) به ان‌بی‌سی نیوز گفت: «چیزی که می‌توانیم درباره آن صحبت کنیم این واقعیت است که صحبت‌های زیادی انجام شده‌اند. این صحبت‌ها تا اندازه بسیار زیادی یادآور چیزهایی هستند که قبل از حملات یازده سپتامبر دیدیم.»

مقامات آمریکا از حوادث روز 11 سپتامبر سال 2001 به عنوان «حملات 11 سپتامبر» یاد می‌کنند.

در 11 سپتامبر 2001 ابتدا یک هواپیما به برج شمالی ساختمان تجارت جهانی برخورد کرد. به فاصله کوتاهی، در حالی که دوربین‌های خبری رسانه‌ها در حال نشان دادن برخورد هواپیما به برج شمالی بودند، هواپیمای دیگری برج جنوبی را هدف قرار داد و به آن برخورد کرد.

دقایقی بعد بود که این دو ساختمان فولادی، در حادثه‌ای بسیار بی‌سابقه در جهان فروریخت. ساختمان شماره 7 برج‌های تجارت جهانی که آن هم از سازه‌های فولادی ساخته شده بود، ناگهان و بدون دلیلی خاص سقوط کرد.

شی پرنده دیگری که بر حسب ادعاهای مقامات رسمی آمریکایی هواپیمای مسافربری بود به ساختمان پنتاگون برخورد کرد. هواپیمای ربوده شده دیگری هم در یکی از مناطق روستایی آمریکا سقوط کرد.  

دولت وقت آمریکا در گزارش‌های رسمی خود از این حادثه ادعا کرد نیروهای القاعده چهار هواپیمای مسافربری آمریکا را ربوده‌اند و برج‌های تجارت جهانی و ساختمان پنتاگون را هدف حملات تروریستی قرار داده‌اند.

پس از انتشار گزارش‌های رسمی آمریکا از وقایع 11 سپتامبر، دانشمندان مستقل تحقیق درباب حوادث این روز را آغاز کردند. با آنکه تخصص‌های این دانشمندان بسیار متفاوت از یکدیگر بود (از فیلمبرداری گرفته تا علوم هسته‌ای) همه آنها به نتیجه واحدی رسیدند: دولت آمریکا در شرح‌نگاری واقعیات این روز صادق نبوده است.

نتایج بسیاری از تحلیل‌های دانشمندان از «انفجار مهندسی‌شده» در ساختمان‌های تجارت جهانی حمایت کرده‌اند، زیرا تا کنون سابقه نداشته است ساختمان‌های فولادی بر اثر آتش‌سوزی ناشی از سوخت هواپیما فرو بریزند و این اتفاقی بود که 3 بار در 11 سپتامبر 2001 رخ داد.

مستندات بسیار زیادی نیز در اینکه شی پرنده برخوردکننده به ساختمان پنتاگون هواپیمای مسافربری بوده باشد، تردید ایجاد کردند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول