اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در بوشهر مطرح کرد

برگزاری جشنواره شعر استان بوشهر با دبیرخانه دائمی

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه شعر در استان بوشهر قدمتی به بلندای شناسنامه استان دارد، گفت: برگزاری جشنواره شعر استان بوشهر با دبیر خانه دائمی یک ضرورت است.

برگزاری جشنواره شعر استان بوشهر با دبیرخانه دائمی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر صبح امروز در نشست صمیمی با شاعران بسیجی استان بوشهر ، با بیان اینکه شعر، تجلی معرفت، شعور و احساس شاعر است، گفت: شعر، زیباترین سبک ارائه یافته‌ها و داشته‌های یک شخص است که خداوند این هنر را به شاعر داده است.

وی تصریح کرد: شعر همواره در تاریخ جهان به ویژه مشرق زمین بالاخص در ایران و حوزه‌های خلیج فارس و منطقه عربی، نقش بسیار مهمی داشته است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه شعر در استان بوشهر قدمتی به بلندای شناسنامه استان دارد، عنوان نمود: استان بوشهر از دیرباز جغرافیای شعر و شاعری بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه شاعران بزرگی در استان طلوع کردند که هنوز نیز اشعارشان در سینه‌ها هست و بر زبان‌ها جاری است، بیان داشت: شما عزیزان، میراث‌داران شاعران بزرگ این استان هستید که به حمدالله خیلی خوب این میراث را نگه داشته و ارتقاء بخشیده‌اید.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شعر نشان از تپندگی قلب جامعه دارد، اذعان داشت: شما شاعران، قلب‌های جامعه هستید.

آیت‌الله صفایی بوشهری اظهار داشت: بسیار مناسب است که در استان بوشهر روزی به عنوان جشنواره شعر استان با دبیرخانه دائمی تعیین شود و شعرهایی که شاعران در آن سال سروده‌‌اند مورد ارزیابی قرار گرفته و شاعران تشویق شوند و همچنین از شاعران پیشکسوت نیز تجلیل شود.

مصطفی مردانی مسئول بسیج هنرمندان استان بوشهر نیز به ارایه گزارش کوتاهی از روند فعالیت انجمن شعر بسیج هنرمندان و ششمین جشنواره استانی شعر بسیج پرداخت.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در رابطه با شعر و نقش هنرمندان شاعر در قبال مسایل اصلی کشور و حرکت عظیم تاریخی و الهام بخش انقلاب اسلامی به گنجاندن معارف اسلامی، اندیشه حکیمانه، سبک زندگی اسلامی، انقلاب اسلامی و ایستادگی در برابر نظام سلطه ، جهاد هشت ساله دفاع مقدس و بیداری اسلامی اشاره کرد و افزود: بر اساس این مبانی و رهنمودها جشنواره شعر استانی بسیج در ششم شهریور امسال در بندر گناوه برگزار می‌گردد.

در این نشست تعدادی از شعرای برجسته بسیج و هنرمندان استان سروده‌های خود را با مضامین اخلاقی، دینی، آیینی، انقلابی، اجتماعی و محلی قرائت کردند.

رونمایی از کتاب "حکایت‌های حکمت آمیز" نوشته محمد آرمین توسط آیت‌الله صفایی بوشهری از بخش‌های پایانی این مراسم بود.

انتهای خبر/66006/ج40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول