اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بهار:

شاعران اهرم فرهنگی جامعه هستند

امام جمعه بهار شاعران را اهرم فرهنگی جامعه قلمداد کرد و گفت: شاعر می‌تواند با آثار و اشعار خود بر فرهنگ جامعه اثر گذارد.

شاعران اهرم فرهنگی جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، حجت‌ا‌لاسلام حبیب‌الله حاتم‌نیا بعدازظهر امروز در جمع شاعران بهار با اشاره به نقش شعر در خلق آثار ارزشمند عرفانی و حماسی، اظهار داشت: فنون ادبی بی‌نظیر، قدرت خیال‌پردازی و محتوای حماسی ـ عرفانی از سرمایه‌های فوق‌العاده شعر و ادب پارسی است.

وی افزود: اگر شاعران جوان وارد عرصه شوند و با مضامین عرفانی، فلسفی و تعالیم دینی بیشتر آشنا شوند، ضمن تعالی روحی، هنر آن‌ها نیز تا بی‌نهایت اوج می‌گیرد.

امام جمعه بهار، نهج‌البلاغه را گنجینه‌‌ای بی‌پایان معرفی کرد و بیان داشت: در این شاهکار بزرگ، عرفان و تعالیم دینی به اوج می‌رسد و همه اقشار جامعه به ویژه هنرمندان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

وی، معنویت و اندیشه‌های عمیق ولایت را پشتوانه خوبی برای تحول در شعر دانست و ابراز داشت: این مهم می‌تواند آسیب‌های جامعه را بزداید و تزکیه عالی عرفانی را در جامعه جاری سازد.

حاتم‌نیا از شاعران شهرستان بهار خواست تا برای اعتلای فرهنگ و هنر این شهرستان، با بهره‌گیری از مضامین عمیق شیعی بیش از پیش اثرگذار باشند.

وی اظهار کرد: تأثیر شعر و داستان بر کسی پوشیده نیست، چرا که شعر اثر شگرفی بر اعتلای فرهنگ جامعه دارد و باید این فرهنگ را در جامعه نهادینه کرد.

امام جمعه بهار شاعران را اهرم فرهنگی جامعه قلمداد کرد و ادامه داد‌: شاعر می‌تواند با آثار و اشعار خود بر فرهنگ جامعه اثر گذارد.

وی با تأکید بر اهمیت آشنایی جوانان از طریق شعر با ارزش‌های جامعه، گفت: شعرا باید به وسیله شعر، نسل جوان را با واقعیت‌ها و ارزش‌های جامعه آشنا کنند.

حاتم‌نیا اهمیت نقش شاعران را در راستای انتقال وقایع جامعه یادآور شد و گفت: شعرای ما در زمینه انتقال مفاهیم و واقعیت‌های دفاع مقدس نقش مهمی را بر دوش دارند و باید برای تحقق این مهم تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه در آثار شعرای دوران دفاع مقدس روح تبعیت از ولی فقیه موج می‌زند، اضافه کرد: شاعران همواره با پیروی از ولایت فقیه علاوه بر ایستادگی در برابر دشمنان نظام اسلامی و ارتقای روحیه جوانان، توطئه‌های استکبار جهانی را خنثی می‌کنند.

انتهای پیام/2499/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول