اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی کرمانشاه:

جسارت و هوشمندی از ویژگی‌های یک خبرنگار است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: خبرنگاران مسئولیت اجتماعی سنگینی بر عهده داشته و به بیان موضوعات جامعه می‌پردازند و داشتن جسارت و نگاهی هوشمندانه در کار خبر، ویژگی برجسته یک خبرنگار است.

جسارت و هوشمندی از ویژگی‌های یک خبرنگار است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمد آفتابی شامگاه چهارشنبه در همایش تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان کرمانشاه در مجتمع فرهنگی هنری انتظار این شهر، اظهار داشت: خبرنگاری حرفه‌ای مقدس است و علاوه بر صفات اخلاقی که هر خبرنگار باید از آن بهره‌مند باشد، ویژگی‌هایی تخصصی در این حرفه وجود دارد که نباید از آن غافل ماند.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه خبرنگاری نیاز به آموزش‌های تخصصی در سطح استان و کشور احساس می‌شود، تصریح کرد: ساده‌نویسی و داشتن قلمی روان یکی از ویژگی‌های خبرنگاران حرفه‌ای است و سرای روزنامه‌نگاران در بحث آموزش تخصصی خبرنگاران برنامه‌هایی اجرا خواهد کرد.

آفتابی اظهار داشت: خبرنگاران مسئولیت اجتماعی سنگینی بر عهده داشته و به بیان درد و رنج مردم جامعه خود در چارچوب قوانین و مقررات می‌پردازند و داشتن جسارت و نگاهی هوشمندانه در کار خبر، ویژگی برجسته یک خبرنگار است.

این مقام مسئول افزود: تبدیل تالار انتظار به سالن تئاتر شهر، برگزاری 17 تئاتر خیابانی، افتتاح سینما فرهنگ کرمانشاه در هفته آینده با حضور پوران درخشنده و برگزاری 2 سالانه هنرهای تجسمی و برپایی مراسمی به‌مناسبت روز گرافیک در روزهای آینده از جمله اقدامات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در حوزه فرهنگ و هنر در سال‌جاری بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، از رونمایی کتاب تاریخ مطبوعات در این مراسم خبر داد و آن را کاری ارزشمند دانست و اعلام کرد: عملیات افتتاح نگارخانه تخصصی با یک‌هزار و 200 عضو در سال‌جاری در کرمانشاه آغاز می‌شود.

در ادامه مراسم، جلال منکرسی معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه با اشاره به وظیفه خطیر خبرنگاران در بحث خبر رسانی، گفت: سلامت کار و تکریم مقام انسانی همواره یکی از اولویت‌های است که خبرنگاران آن را در نظر دارند.

به گفته جلال منکرسی، خبرنگار با انتشار اخبار از سهمی بالا در زمینه اطلاع‌رسانی به افراد جامعه برخوردار است و همواره با فراز و نشیب‌های گوناگونی مواجه می‌شود.

انتهای پیام/2700/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول