اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استانداری گیلان:

آمار غرق‌شدگان دریای گیلان به صفر رسید

استاندار گیلان گفت: آمار غرق‌شدگان سواحل دریای گیلان در مرداد ماه امسال به صفر رسیده است.

آمار غرق‌شدگان دریای گیلان به صفر رسید

به گزارش خبرگزاری فارس در رشت، کیهان هاشم‌نیا عصر امروز در جلسه کمیته ساماندهی سواحل دریا و مناطق گردشگری گیلان با اشاره به 300 کیلومتر نوار ساحلی استان اظهار کرد: 60 طرح ‌سالم‌سازی دریا با پوشش 37/4 کیلومتر ساحل در 9 شهرستان گیلان فعال هستند.

وی به اجرای 78 طرح جدید سالم‌سازی دریا در گیلان اشاره کرد و افزود: طرح‌های سالم‌سازی دریای مذکور 27/9 هکتار از ساحل استان را پوشش می‌دهند.

این مسئول از کاهش آمار غرق‌شدگان نوار ساحلی گیلان خبر داد و گفت: آمار غرق شدگان سواحل استان در مرداد ماه امسال به صفر رسیده است.

هاشم‌نیا با بیان اینکه 293 منطقه شنا ممنوع در نوار ساحلی گیلان وجود دارد، تصریح کرد: مناطق شنا ممنوع با اجرای طرح‌های مختلف به 167 نقطه کاهش پیدا کرده است.

استاندار گیلان به اختصاص 940 میلیون تومان برای اجرای طرح‌های سالم‌سازی دریای استان اشاره کرد و گفت: گیلان آماده سرمایه‌گذاری جدید در 96/3 کیلومتر نوار ساحلی استان است.

وی 138/4 کیلومتر ساحل گیلان را در اختیار بنادر، بخش خصوصی و ... عنوان کرد و یادآور شد: برنامه‌های فرهنگی در نوار ساحلی استان باید فعال شود.

هاشم‌نیا با اشاره به اجرای پنج طرح سالم‌سازی در شهرستان رودسر، اذعان کرد: طرح‌های مذکور در مناطق رودسر، حسن‌سرا، شیرمحله، قاسم‌آباد و داروگرمحله ایجاد می‌شوند.

استاندار گیلان میانگین پیشرفت طرح‌های سالم‌سازی دریای رودسر را 30 درصد اعلام کرد و افزود: رودسر 44 کیلومتر ساحل دارد و طرح‌های مذکور هشت کیلومتر از این سواحل را پوشش می‌دهند.

وی به اجرای پنج طرح جدید سالم‌سازی دریای لنگرود اشاره کرد و گفت: دو طرح در ساحل چمخاله در حال احداث است و طرح‌های دیگر در حسین‌آباد چاف، ستاره دریا و دهکده ساحلی ایجاد می‌شوند.

هاشم‌نیا از افتتاح طرح سالم‌سازی دریای ستاره دریا در هفته آینده خبر داد و تصریح کرد: طرح‌های مذکور 13 کیلومتر از نوار ساحلی لنگرود را پوشش می‌دهد.

استاندار گیلان با بیان اینکه 15 کیلومتر از نوار ساحلی لنگرود شنا ممنوع است، بیان کرد: دو دستگاه قایق موتوری نجات غریق منطقه مذکور را پوشش می‌دهند.

انتهای پیام/84001/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول