اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چابهار:

چابهار هیچ کمبودی از نظر پزشک متخصص ندارد

فرماندار چابهار گفت: امروز در این شهرستان که دورافتاده‌ترین نقطه از پایتخت قرار دارد هیچ کمبودی از لحاظ نیروی پزشک متخصص و جراح وجود ندارد.

چابهار هیچ کمبودی از نظر پزشک متخصص ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، ‌ایرج حیدری‌ عصر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان که با حضور اعضای این کارگروه در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان تشکیل شد اظهار داشت: تامین و ارتقای سطح سلامت و بهداشت جامعه تلاش همگانی و احساس مسئولیت آحاد مردم به ویژه مسئولان ‌دست‌اندر‌کار را می‌طلبد تا با برنامه‌ریزی کاربردی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود‌، امنیت غذایی مطلوبی را برای مردم فراهم کنند.

وی اهمیت و جایگاه سلامت و امنیت غذایی مردم را از سایر موارد جامعه نیز مهم تر و حساس‌تر برشمرد و افزود: سلامت و امنیت بهداشتی و درمانی با فراگیری بسیار بالایی که دارد اگر به درستی و براساس برنامه کنترل نشود می‌تواند با انتشار برخی بیماری‌های مسری از یک روستا به کشور و جهان‌، سلامت میلیون‌ها انسان را در مخاطره قرار دهد.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان چابهار ادامه داد: بیماری آنفلوآنزای مرغی که مدت‌ها قبل در برخی از نقاط جهان شیوع پیدا کرد‌، چند‌ برابر بیشتر از کشته‌های جنگ جهانی‌، باعث تلفات در بین انسان‌ها شد‌ که اگر این موارد مدیریت شود به طور حتم سرنوشت میلیون‌ها انسان به مرگ ناشی از بیمار‌ی‌های مسری ختم نخواهد شد.

حیدری یادآور شد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران‌، به موازات پیشرفت‌های عمرانی‌، زیربنایی‌، اقتصادی و اجتماعی در ابعاد زیر‌بنایی بهداشتی و درمانی نیز گام‌های مهم و همراه با برنامه‌ریزی مدون برداشته شده و بحمدالله این گام‌های بهداشتی و درمانی در استان سیستان و بلوچستان نیز حضور جدی و رو به رشدی داشته است.

به گفته فرماندار شهرستان چابهار امروز در این شهرستان که در دورافتاده‌ترین نقطه از پایتخت قرار دارد هیچ کمبودی از لحاظ نیروی پزشک متخصص و جراح وجود ندارد و این مهم توانسته بسیاری از مشکلات درمانی مردم را برطرف سازد و باری از دوش مردم چابهار برای تحمیل هزینه و طی مسافت‌های بالا برای درمان در مرکز استان یا شهرهای مرکزی بردارد.

حیدری با دعوت از خیرین برای حضوری پررنگ در حوزه بهداشت و درمان شهرستان چابهار تصریح کرد: با همکاری و تلاش‌های همه جانبه ریاست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و زحمات خستگی ناپذیر رئیس شبکه بهداشت و درمان چابهار و همکاران زیر مجموعه این بخش امروز ما مشکلی در حوزه نیروی پزشک متخصص و جراح نداریم و این شرایط می‌طلبد خیرین با حضور همه جانبه این بار در عرصه ساخت مراکز بهداشتی و درمانی وارد شوند تا با تامین زیر ساخت‌های لازم بتوانیم شاخص‌های بهداشتی را در شهرستان چابهار به عنوان دورافتاده‌ترین نقطه از پایتخت بیش از پیش به استانداردهای لازم برسانیم.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان چابهار در ادامه خاطر نشان کرد: تا زمانی که پروژه مهم ایجاد زیر ساخت‌های آب روستایی در شهرستان چابهار کاملا عملیاتی نشود‌، عملا مشکلات بهداشت و درمانی را علاوه بر اینکه کاهش نداده‌ایم بلکه به مراتب بیشتر نیز کرده‌ایم و باید مسئولان آبفای استان سیستان و بلوچستان و شهرستان با تلاشی برنامه‌ریزی شده و هدفمند در این راستا درصدد باشند تا این پروژه مهم را به سرانجام برسانند.

حیدری یادآور شد: در سال گذشته بیش از 380 روستای ما از طریق تانکرهای سیار آب‌رسانی شده‌اند که این مهم با توجه به وضعیت فعلی اقدامات شرکت آبفای شهرستان چابهار‌، نشان می دهد در سال جاری نیز آبرسانی به این روستاها باید همانند سال‌های گذشته از طریق تانکر صورت گیرد که این معضل تاثیر مستقیمی بر افزایش مشکلات بهداشتی و درمانی مردم داشته و تا زمانی که این زیر‌ساخت‌های آبرسانی محقق نشود نمی‌توان انتظار بالا رفتن شاخص‌های بهداشتی و درمانی را در این شهرستان داشت.

فرماندار شهرستان چابهار در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه بازرسی‌های بهداشتی بصورت محسوس و نامحسوس و با حضور در آشپزخانه رستوران‌های سطح شهر در راستای کنترل سلامت آنها و افرادی که در این مراکز مشغول به فعالیت هستند باید در دستور کار مرکز بهداشت شهرستان قرار داشته باشد افزود: بازرسی از مراکز فروش مواد غذایی در این زمینه باید مرتب و پیوسته انجام گیرد و فروشندگان مواد غذایی و غذاخوری‌ها باید از لحاظ بهداشتی کنترل شوند تا بتوان از بروز بیماری و آلودگی در سطح جامعه جلوگیری کرد.

حیدری تاکید کرد: با عنایت به اینکه با مناسب شدن تدریجی هوا در طی ماه‌های آینده حضور گردشگران و مسافران به چابهار بسیار افزایش خواهد یافت ‌از دستگاه‌های متولی می‌خواهم تا به بهداشت اماکن توجه بیشتری داشته باشند و ‌‌نظارت خود بر این اماکن ‌را افزایش دهند.

انتهای پیام/75004/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول