اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

سپاه بهترین عملکرد را در پرونده خود دارد

امام جمعه ایلام گفت: سپاه بهترین عملکرد را در پرونده خود دارد.

سپاه بهترین عملکرد را در پرونده خود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، آیت‌الله محمد نقی لطفی ظهر امروز در مراسم اختتامیه کلاس‌های ماه مبارک رمضان در سپاه استان اظهار داشت: دهه آخر ماه مبارک رمضان دهه نتیجه‌گیری است که خداوند به انسان روزه‌دار توفیق داده و زمینه‌ها را فراهم کرده تا ماه را به روزه‌داری و تلاوت قرآن و نیایش سپری کند.

وی ادامه داد: انسان باید با یک نگاه نسبت به ماه‌های قبل از رمضان تغییری را بر اثر روزه‌داری در خود احساس و پدید آورد چون که ماه رمضان ماه ریاضت و مبارزه و تزکیه و در حقیقت ماهی است که انسان لغزش‌هایی که دارد را با تمرین تقوا از خودش دور می‌کند که البته انسان باید شرایطی فراهم کند تا در طول سال همان مسیر معنوی را مستمر و همیشگی کند بنابراین ماه رمضان بسیار فرصت ارزشمندی است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه رمضان برای اولیاء خدا و مقربان درگاه احدیت یک فرصت طلایی است که تقوای خود را افزایش دهند و به آخرین مرحله تکامل برسند افزود: نظام آفرینش برای تکامل بشر خلق شده تا بتواند از این بستر فراهم شده نهایت استفاده و رشد تعالی را ببرد و به جایی برسد که جانشین خدا در زمین باشد.

لطفی اضافه کرد: توفیقات این ماه این است که انسان از آلودگی‌ها رهایی یابد و تا از آلودگی‌ها و قید و بندها رهایی پیدا نکند نمی‌تواند به جایی برسد و ماه رمضان انسان را در مسیر معنویت قرار می‌دهد و او را به سرعت به جایگاه اصلی انسان سوق می‌دهد.

وی با بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که فرمودند "اگر مردم ارزش ماه رمضان را می‌دانستند آرزو می‌کردند که همه سال رمضان باشد" گفت: رمضان جاده را هموار و راه را نشان و همت و عزم انسان را دو چندان می‌کند و نردبان قله رفیع بسوی ملکوت عالم است.

امام جمعه ایلام با طرح سؤالی که چرا شب‌های قدر در ماه رمضان قرار داده شده است، افزود : ارزش شب قدر به اندازه هزار ماه معادل 83 سال عمر انسان است که انسان با درک شب قدر می‌تواند سرنوشت خود را تعیین کند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان ایلام ماه رمضان را ماه درک حقایق و معارف عنوان کرد و ادامه داد: گام نهادن در این عرصه و شناخت آنها کار بسیار مشکلی است که سعه صدر و ظرفیت زیادی می‌طلبد.

لطفی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئولیت‌پذیری اشاره کرد و گفت: نخستین لازمه مسئولیت‌پذیری تقوا است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین به شرح وظایف حکومت دینی پرداخت و ادامه داد: نخستین وظیفه برای یک حکومت اسلامی برپایی نماز است و حاکم اسلامی بایستی نماز را در جامعه احیاء کند.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر نیز از دیگر وظایف حکومت اسلامی است که احیای این دو فریضه بر عهده حاکم اسلامی است که سعادت جامعه در گرو امر به معروف است که در محیط خانه، اداره، بازار ، خیابان باید مردم و مسئولان به هم احساس مسئولیت کنند تا جامعه به سمت جامعه‌ای ایده آل پیش رود.

امام جمعه ایلام تأکید کرد : فراموشی این دو فریضه تبعات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به تحریم‌های اخیر غرب علیه ملت ایران اشاره کرد و ادامه داد: رژیم استعمارگر آمریکا بی‌سابقه‌ترین تحریم‌های خود را علیه ملت ایران در پیش گرفته است و دلیل این تحریم‌ها الگو شدن ایران اسلامی در دنیا و مبارزه با ظلم و استکبار و به نوعی مخالف برنامه‌های رژیم امریکا بودن، است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد:  مشاهده می‌کنیم در اکثر انقلاب‌های اخیر در دنیا از شعار‌های انقلاب اسلامی ایران استفاده می‌شود.

نماینده مقام معظم رهبری در استان ایلام گفت: در فتنه 88 انگیزه اصلی راه‌اندازی جنگ داخلی بود و اگر می‌بینیم در کشور عراق نمی‌توانند جنگ داخلی اعمال کنند وجود مراجع عظام تقلید است.

وی ادامه داد : فتنه‌گران علاوه بر قصد راه‌اندازی جنگ خیابانی درصدد بهم ریختن کشور و در نهایت دخالت آمریکا بودند اما با درایت رهبری و بصیرت مردم نتوانستند افکار و اقدامات شوم خود را اجرایی کنند.

امام جمعه ایلام به تبیین نقش سپاه در فتنه 88 پرداخت و افزود : سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش مؤثر و سازنده‌ای را ایفا کرد و برای بیشتر گروهک‌ها نقش و عملکرد سپاه قابل پیش‌بینی نبود.

لطفی تصریح کرد: ضربه‌های عوامل داخلی و خارجی و هجمه‌های فیزیکی و رسانه‌ای به نهادهای امنیتی در حالی است که دشمنان نتوانستند به سپاه ضربه‌ای وارد کنند.

وی تأکید کرد : سپاه رکن رکین نظام اسلامی است و بهترین عملکرد را در پرونده خود دارد.

انتهای پیام/2246/ک40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول