اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان بهار:

نیازمندان را به سوی خودکفایی سوق دهیم

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان بهار توانمندسازی و خودکفایی افراد نیازمند را از مهم‌ترین رسالت‌های کمیته امداد امام خمینی دانست.

نیازمندان را به سوی خودکفایی سوق دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، حجت‌الاسلام جواد حیدری ظهر امروز در گردهمایی زنان سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی شهرستان بهار عنوان کرد: از آن جایی که فقر و نیازمندی انسان را در برابر آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی آسیب‌پذیر می‌کند لذا باید سمت و سوی فقر را به خود‌اتکایی سوق داده و با ایجاد اشتغال و توانمندسازی افراد نیازمند، آنها را در برابر این آسیب‌ها محافظت کنیم.

وی توانمندسازی و خودکفایی افراد نیازمند را از مهم‌ترین رسالت‌های کمیته امداد امام خمینی دانست و خاطرنشان کرد: کمیته امداد با فراهم کردن زمینه اشتغال و تأمین سرمایه اولیه برای اشتغال افراد نیازمند، آنها را توانمند و خودکفا کرده تا از زیر پوشش این نهاد خارج شوند.

رئیس تبلیغات اسلامی بهار اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی صدقه جاریه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در حق محرومان است و برجسته‌ترین سفارش خداوند در نهاد کمیته امداد خلاصه شده و آن رسیدگی به محرومان و مستضعفان جامعه و کمک به آن‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: زدودن غبار غم از چهره یک مستمند مقدس بوده و کمیته امداد در راستای کمک به نیازمندان و محرومان، خدمات بسیاری را ارائه و عملکرد زیادی در حوزه‌های گوناگون دارد.

حیدری افزود: جنگ امروز دشمن فرهنگی است و زنان سرپرست خانوار در مقابله با این جنگ نقش مؤثری دارند.

وی تصریح کرد: در ادبیات دینی ما از نماز به عنوان علامت ایمان، نشانه تقوا و طریق رستگاری نام برده شده و از جهات متعددی به نماز و اقامه آن دعوت شده است.

یکی از روحانیون منطقه نیز کمیته امداد را شجره طیبه‌ای دانست که با انفاس قدسی امام راحل (ره) به بار نشسته و اکنون با هدایت‌های امام‌گونه رهبر معظم انقلاب اسلامی هر روز با خودکفایی اقتصادی خانوار پربارتر و سایه آن گسترده‌تر می‌شود.

حجت‌الاسلام امین رضایی ادامه داد: زنان سرپرست خانواردر سال جهاد اقتصادی با رویکرد همت، سلامت و توانمندی، مقوله پیشرفت به همراه عدالت و مهم‌تر از آن بحث توانمندی اقتصادی خانواده‌ها را عینیت بخشند و با ایجاد مشاغل خانگی در رشد خانواده‌ها مؤثر هستند.

وی ادامه داد: کمیته امداد از نهادهای انقلابی و با ارزشی است که در طول 34 سال از پیروزی انقلاب با ارائه خدمات مختلف به نیازمندان توانسته گام‌های مؤثر و مطلوبی را در راستای محرومیت‌زدایی از جامعه بردارد. 

این روحانی افزود: در دین مبین اسلام نیز بحث کمک به نیازمندان و فقرا جایگاه ویژه‌ای دارد و بیش از یکصد آیه قرآن به موضوع رسیدگی به امور فقرا، مستضعفان و نیازمندان پرداخته شده است.

وی متذکر شد: اخلاص در عمل و انجام امور برای کسب رضای خدا از مهم‌ترین اصول در کمک به نیازمندان است و در انفاق باید رعایت احترام، خوشرویی، نیت خیر و کمک خالصانه مورد ‌توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/2499/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول