اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جامعة‌المصطفی تاکید کرد

تقویت وحدت اسلامی با تکیه بر مناسک مشترک/ عید فطر نماد همبستگی کشورهای اسلامی

رئیس جامعة‌‌المصطفی العالمیة گفت: باید با تکیه بر مناسک مشترک و در سایه روزهایی چون عید فطر وحدت میان مسلمانان را تقویت کنیم.

تقویت وحدت اسلامی با تکیه بر مناسک مشترک/ عید فطر نماد همبستگی کشورهای اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام علیرضا اعرافی ظهر امروز در مدرسه حجتیه قم و پیش از شروع درس تفسیر آیت‌الله سبحانی با اشاره به برکاتی که دروس تفسیر مراجع تقلید برای طلاب و دیگر اقشار دارند اظهار کرد: باید از دست‌اندرکاران برگزاری این جلسات تفسیری تشکر کنیم.

وی افزود: طلاب و حوزویان باید فرهنگ رمضان را به خوبی بشناسند و با آن مأنوس شوند و از این فرهنگ نورانی در تمام روزهای سال استفاده کنند.

رئیس جامعة‌المصطفی العالمیه عید فطر را نماد همبستگی جهان اسلام توصیف و خاطرنشان کرد: برخی نادانان امروز فریاد تفرقه میان مسلمانان را بلند کرده‌اند و در این میان توجه به نقاط و مناسک مشترک می‌تواند برای برقراری وحدت مفید باشد.

وی ادامه داد: خیمه عید فطر همه مسلمانان را زیر سایه خود گرد می‌آورد و معالجه دردهای مشترک جهان اسلام را هم می‌توان زیر همین سایه التیام بخشید.

اعرافی جامعة المصطفی العالمیة را نهادی حوزوی و پیشرو در عرصه بین‌المللی دانست و تصریح کرد: وحدت میان مسلمانان یکی از اصول مورد اعتقاد ماست و همان‌طور که امام خمینی(ره) منادی وحدت بود امروز همه اقشار مسلمان به ویژه عالمان باید با تمسک به همدلی و اتحاد میان خود مشکلات را حل کرده و موجب عقب راندن دشمنان شوند.

رئیس جامعةالمصطفی العالمیة بیان داشت: مراجع تقلید شیعه همواره برای راهنمایی و هدایت اهل ایمان تلاش کرده‌اند و پیشقدم بوده‌اند و در راستای تبلیغ دین هم ثمرات زیادی از سوی آنها نصیب مسلمانان شده است؛ مراجع تقلید نعمت‌های بزرگی هستند که باید قدر آنها را بدانیم.

وی وظیفه پاسخگویی فکری و عقیدتی به شبهات و سوالات مسلمانان در سراسر جهان از سوی طلاب داخلی و خارجی را مورد توجه قرار داد و افزود: درس‌آموزی در محضر بزرگان و نشر احکام و مبانی پیشرفته شیعی در جهان ضروری است.

اعرافی تصریح کرد: امروز بیش از آنچه ما تصور می‌کنیم نیاز به مبانی اسلام ناب و مکتب اهل بیت(ع) در جهان وجود دارد و می‌توان با بهره‌گیری از فرصت ماه مبارک رمضان در راستای تبلیغ بهتر و بیشتر مذهب ناب علوی تلاش کرد.

انتهای پیام/78004/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول