اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز انجام شد

دیدار کاروان قرآنی نور با نماینده ولی‎فقیه در گلستان

کاروان قرآنی نور که در روزهای گذشته در شهرهای مختلف استان گلستان به اجرای برنامه پرداختند ظهر امروز با نماینده ولی‎فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان دیدار کردند.

دیدار کاروان قرآنی نور با نماینده ولی‎فقیه در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، کاروان قرآنی نور که در روزهای گذشته در شهرهای مختلف استان گلستان به اجرای برنامه پرداختند ظهر امروز با آیت‎الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی‎فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان دیدار کردند.

این کاروان متشکل از قاریان برجسته کشوری، بین‎المللی و همچنین گروه‎های همخوانی برجسته بوده است.

کاروان نور 8 سال در گلستان برنامه اجرا کرده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در این دیدار اظهار داشت: حدود شش سال است که در استان گلستان طرح قرآنی با عنوان کاروان نور اجرا می‎شود.

غلامرضا منتظری ادامه داد: این طرح از معدود کارهایی است که ائمه جمعه از قبل از ماه رمضان از آن استقبال می‎کنند و مشتاق اجرای این طرح قرآنی در شهر خود هستند.

وی گفت: به دلیل آثار و برکاتی که این طرح از سال‎ اول اجرا داشت طرح را ادامه دادیم و امسال ششمین دوره را برگزار کردیم.

منتظری متذکر شد: یکی از ویژگی‎ها و تفاوت‎های این طرح این بود که برنامه‎ای ویژه اهل سنت در این دوره دیده و اجرا شد.

در ادامه این دیدار ابوالفضل طبسی قاری خردسال از خراسان رضوی که رتبه‎های ممتاز زیادی را در مجامع ملی و بین‎المللی کسب کرد به قرائت قرآن پرداخت که مورد تشویق و استقبال آیت‎الله نورمفیدی و حاضران در جلسه قرار گرفت.

پس از این قرائت نیز گروه همخوانی الوارثین با اجرای دعای سلامتی آقا امام زمان(عج) بر معنویت این مراسم اضافه کردند.

پیشرفت تحسین‎برانگیز قاریان ایرانی در جهان

نماینده ولی‎فقیه در استان گلستان نیز در این مراسم اظهار داشت: یکی از مسائل و خلاهایی که در جامعه قاریان قرآن کشور در سال‎های گذشته احساس می‎شد فاصله داشتن قاریان کشور با سطح بین‎المللی و قرائت قاریان برجسته مصری بود.

آیت‎الله سید کاظم نورمفیدی ادامه داد: به شکر خدا و تلاش جوانان مومن و متعهد کشور این فاصله از بین رفت و امروز حتی قاریان ما بسیار برجسته‎تر و بهتر از بسیاری دیگر از قاریان بزرگ جهان هستند.

وی تاکید کرد: این مفید است که قاریان سبک برجسته‎ای را تقلید و تمرین می‎کنند اما ما باید در نحوه قرائت صاحب سبک باشیم و در این عرصه پیشگام شویم.

فهم کلام عربی قرآن بسیار مهم است / مسئولان به فکر باشند

نماینده ولی‎فقیه در استان گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مسئله‎ای که وجود دارد و به نوعی یک معضل است این است که فهم قرآن باید در جامعه نهادینه شود.

وی گفت: این به این معنی است که زمانی که فردی قرائت عربی قرآن را شنید بی واسطه و ترجمه جان کلام پروردگار را با تمام وجود درک کند.

نورمفیدی افزود: اینکه قرآن به فارسی ترجمه می‎شود خوب است اما بسیاری مطالب در جمله‎های عربی آن وجود دارد که شاید نتوان به فارسی آن را بیان کرد.

وی تاکید کرد: در این موضوع چون اعراب بدون واسطه و ترجمه و به دلیل آنکه زبان مادری آن‎ها است می‎توانند بهتر کلمات را درک و ادا کنند و مسئولان و فعالان قرآنی باید در این خصوص راهکاری را بیاندیشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، کاروان نور عصر امروز نیز در آیین تجلیل از روز خبرنگار به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

انتهای پیام/83004/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول