اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد

نیاز اعتباری 8 میلیارد تومانی برای آزادی زندانی غیرعمد گلستان

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: هم‎اکنون 478 زندانی محکوم مالی و غیرعمد در استان داریم که برای آزادی این تعداد به 8 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

نیاز اعتباری 8 میلیارد تومانی برای آزادی زندانی غیرعمد گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان گلستان، احمد فاضلیان در هفتمین جشن گلریزان با قدردانی از همت بلند خیران اظهار داشت: خیران گلستانی در جشن گلریزان 5/1 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی کمک کردند.

وی تصریح کرد: از سال 1377 تا پایان سال 1391 نزدیک به 3 هزار و 656 نفر از زندانیان غیرعمدی و مالی از طریق وام، ستاد دیه، صندوق جبران خسارت و کمیته امداد آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان همچنین افزود: در این مدت 330 میلیارد ریال تخفیف نیز از شاکیان گرفته شده است.

وی با بیان اینکه باید نگاه جامعه نسبت اعمال مجازات حبس تغییر کند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در یکی دو سال اخیر در زمینه کم کردن ورودی به زندان در اینگونه جرایم پیشرفت‎های خوبی داشته‎ایم.

به گفته فاضلیان، تغییر نگرش قضات نسبت به گذشته و شناخت بیشتر آنان نسبت به جرایم غیرعمد و اجرای قانون جدید مجازات‎های اسلامی از مهمترین عوامل کاهش ورودی به زندان است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان آمار بالای تصادفات را یکی از مهمترین معضلات استان برشمرد و گفت: 20 درصد زندانیان جرایم غیرعمد استان را افراد ناتوان در پرداخت دیه تشکیل می‎دهند.

وی تصریح کرد: برطرف کردن مشکلات فنی در خودروها، ایمن‎سازی جاده‎ها و اصلاح برخی از قوانین از جمله راهکارهای کاهش ورودی به زندان‎ها در جرایم غیرعمد است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: استفاده مردم در معاملات از نظر کارشناسان حقوقی، بازنگری و چاره‎اندیشی در واگذاری دسته چک در سیستم بانکی کشور و نهادینه کردن استفاده از شروط  ضمن عقد به جای استفاده از مهریه‎های بالا می‎تواند از افزایش جمعیت زندان‎های استان جلوگیری کند.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول