اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر قم:

خبرنگاران در راستای رسالت انبیا گام بر می‌دارند/خبرگزاری فارس دغدغه اسلام و مردم را دارد

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه ابلاغ پیام کار انبیاء الهی است گفت: خبرنگاران در راستای رسالت انبیا گام بر می‌دارند.

خبرنگاران در راستای رسالت انبیا گام بر می‌دارند/خبرگزاری فارس دغدغه اسلام و مردم را دارد

حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک 17 مرداد به خبرنگاران و اهالی رسانه بیان داشت: خبرنگاری نوعی رسالت برای ابلاغ پیام بوده که با مشقت فراوانی همراه است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه خبر رسانی و خبرنگاری با روح و روان اشخاص در ارتباط است از جمله شغل‌های سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به برخی از مشقت‌هایی که در عرصه رسانه وجود دارد تصریح کرد: خبرنگاران می‌خواهند واقعیت را همان‌گونه که هست اطلاع‌رسانی کنند ولی شاید فشارهایی وجود داشته باشد که از اطلاع‌رسانی صحیح و واقعی جلوگیری کند.

وی خبرنگاری را امری دوسویه دانست و گفت: اگر خبرنگاری به انجام رسالت خویش که همان اطلاع‌رسانی دقیق است متعهد باشد بهترین خدمت را به خلق انجام داده است.

آتش‌زر اضافه کرد: اطلاع‌رسانی دقیق دارای ارزش بالایی است که باید گفت انجام این رسالت یک خدمت و عبادت تلقی می‌شود.

وی بیان کرد:‌ اگر خبرنگاری به رسالت خویش پایبند نباشد و بخواهد خبر را به نوعی هدف‌دار مطرح کند که مردم را به سمت و سویی بکشاند که خلاف واقعیت است چنین فردی شایسته یدک کشیدن عنوان خبرنگار نیست.

وی سخن بنیان‌گذار انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت: همان‌گونه که امام فرمودند خبرنگاری شغل انبیا است، ابلاغ پیام هم شغل انبیا است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم بیان داشت: همان‌گونه که پیامبر اکرم (ص) پیام را از جبرئیل دریافت و بدون کاستی به مردم ابلاغ می‌کردند خبرنگار نیز باید بدون کم و کاست مطالب را به مردم ابلاغ کند.

وی تصریح کرد: ابلاغ تنها نباید به نقاط ضعف و قوت یک مسئله ختم شود بلکه خبرنگار باید همان‌گونه که واقعیت را می‌بیند آن را به مردم ابلاغ کند.

آتش‌زر خبرنگار را رسول و پیام رسان دانست و گفت: باید پیام به درستی به مردم ابلاغ شود که تکیه بر صحت پیام در اطلاع‌رسانی بر مشقت‌بار بودن شغل خبرنگاری می‌افزاید.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به فعالیت‌های خبرگزاری فارس در زمینه اطلاع‌رسانی به جامعه اشاره و بیان کرد:‌ خبرگزاری فارس رسانه‌ای فوق‌العاده به روز است و سرعت در انتشار اخبار از جمله مزایای این رسانه است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به سرعت در انتشار خبر در خبرگزاری فارس گفت: گاهی اوقات هنوز سوت پایان مسابقه‌ای به پایان نرسیده و یا مراسمی به اتمام نرسیده خبر آن در خبرگزاری فارس قابل رویت است.

وی خاطرنشان کرد: خبرگزاری فارس رسانه‌ای است که دغدغه انقلاب اسلامی و مردم را دارد به همین دلیل تلاش دارد در راستای اهداف نظام حرکت کند.

انتهای پیام/78005/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول