اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خاطره‌ نایب قهرمان جودو آسیا از مسابقات کره جنوبی

گفتم اگر نگذارید چادر بپوشم مدال نمی‌گیرم

نایب قهرمان جودو آسیا گفت: بخش تشریفات کره جنوبی در مسابقات آسیایی جودو به من اجازه نمی‌داد با چادر بر روی سکو بروم ولی من اصرار کردم که اگر چادر نپوشم روی سکو نخواهم رفت.

گفتم اگر نگذارید چادر بپوشم مدال نمی‌گیرم

سمیه حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: مسابقات جودو کره جنوبی از سطح بالایی برخوردار بود، بطوریکه تمام حریفانم با اقتدار در این مسابقات شرکت کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه در بازی فینال با ازبکستان با ناداوری و بی عدالتی بازی را واگذار کردم، داور مسابقه قضاوت درستی نداشت و با بی عدالتی مدال طلا از من گرفته شد.

حیدری هدف از حفظ حجاب خود را در این مسابقات شاد کردن دل حضرت زهرا(س) برشمرد و گفت: دوست داشتم مدال طلا می‌گرفتم و آن را به مقام معظم رهبری هدیه می‌کردم و با چادر بر روی سکو رفتم تا دل ائمه و اهل بیت(ع) را شاد کنم.

نایب قهرمان جودوی آسیا با بیان اینکه حجاب محدودیت نیست، بلکه مصونیت است، ابراز داشت: بخش تشریفات کره جنوبی به من اجازه نمی‌داد با چادر بر روی سکو بروم ولی من اصرار کردم که اگر چادر نپوشم روی سکو نخواهم رفت.

وی با اشاره سابقه ورزشی خود، گفت: من 15 سال است ورزش جودو کار می‌کنم و اکنون نیز عضو ثابت تیم ملی کشور هستم، تاکنون در مسابقاتی از جمله مسابقات آسیایی ازبکستان، مسابقات بین‎المللی جام فجر و مسابقات سوریه شرکت کرده‌ام.

حیدری با تأکید بر اینکه ورزش جودو استان نیازمند سرمایه‌گذاری است، گفت: ما هنوز یک مسئول جودو بانوان در استان نداریم، برهمین اساس در بحث حمایت از ورزشکاران با مشکل روبه رو هستیم.

این بانوی محجبه ورزشکار ادامه داد: تعداد جودوکاران زن استان محدود است، بطوریکه  به کمتر از 10 نفر می‎رسد.

وی با اشاره به اینکه حجاب باید یک باور درونی شود، گفت: ارزش زن به حفظ حجاب است و حجاب زن را به درجات والای خودسازی و کمال می‎رساند.

حیدری خواستار حمایت مالی مسئولان استان شد و گفت: والدین من دیگر قادر به حمایت بیش از پیش از من نیستند و ادامه حرکت حرفه‌ای در رشته جودو و تمرینات سخت نیاز به پشتیبانی دارد.

وی شرکت در المپیک برزیل را هدف آتی خود دانست و تصریح کرد: سعی می‌کنم بار دیگر در صحنه المپیک با حفظ پوششم مدال طلا را بر گردن بیاویزم و مدال طلایی که درخشش جهانی دارد را به مردم کشورم هدیه کنم.

به گزارش فارس، از سمیه حیدری ورزشکار چهارمحال و بختیاری که هنگام دریافت گردن آویز نقره خود در وزن 57 کیلوگرم مسابقات آسیایی داخل سالن کره جنوبی با پوشش چادر در جایگاه قرار گرفت، امروز با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری، معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استاندار چهارمحال و بختیاری، مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری و روسای هیئت‌های ورزشی تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/68006/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول