اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلخال:

توجه به مفاهیم ارزشمند قرآن راهی به سوی معرفت‌الله است

امام جمعه شهرستان خلخال گفت: توجه به مفاهیم ارزشمند قرآن ره توشه‌ای برای آخرت و راه رسیدن به معرفت‌الله است.

توجه به مفاهیم ارزشمند قرآن راهی به سوی معرفت‌الله است

حجت‌الاسلام  امیر رشتبری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: تمامی معارف و برنامه‌های انسان‌ساز قرآن برای هدایت بشر بوده و برای هر سطح فکری برنامه‌های خاصی تدوین شده و با توجه به ساختار قرآن کریم این سطح فکری مشخص شده است.

وی افزود: خالق انسان‌ها آزمایش و امتحان را در راستای معرفت‌یابی بیشتر بشر مدنظر داشته و در این راه پیامبران و ائمه اطهار(ع) چه سختی‌ها و مشقت‌ها کشیده و سربلند از آزمایش الهی بیرون آمده‌اند.

امام جمعه شهرستان خلخال به امتحان حضرت ابراهیم (ع) اشاره کرد و گفت: ابراهیم (ع) تسلیم بی‌قید و شرط تصمیم خداوند شد و با توکل به خداوند متعال از این امتحان سربلند بیرون آمد.

رشتبری عامل اصلی توفیق الهی را حب دانست و گفت: در دین مبین اسلام حب اصلی‌ترین خمیر مایه است و شرط ارتقای بندگی  و آمادگی قبول توفیقات الهی است که عشق و حب خداوند باعث ارتقای درجات بندگی می‌شود.

وی با اشاره به واپسین روزهای ماه مبارک رمضان تصریح کرد: سعی کنیم در این روزهای باقیمانده مدال بندگی را با افتخار دریافت و با پرهیز از گناهان، صله ارحام و توجه به فقرا و نیازمندان واقعی جامعه توفیق بندگی در پیشگاه خداوند را به ثبت رسانده و استمرار بخشیم.

امام جمعه شهرستان خلخال  در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل تقوا را زیبنده‌ترین گوهر برای ارتقای بندگی و تقرب به خداوند عنوان کرد  و از تمامی مومنان خواست تا با در نظر گرفتن گذر زمان و عمر کوتاه بشری ره توشه‌ای از گوهرهای قرآنی برگرفته و عشق به خداوند و حب او را همیشه در دل زنده نگه دارند.

انتهای پیام/62008/س20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول