اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس هیئت پزشکی ورزشی کردستان خبر داد

ارائه خدمات درمانی به بیش از 15 هزار ورزشکار زن کردستانی

نائب رئیس هیئت پزشکی ورزشی کردستان از زیرپوشش قرار گرفتن 15 هزار و 699 ورزشکار زن استان در بعد درمانی در سه ماه نخست امسال خبر داد.

ارائه خدمات درمانی به بیش از 15 هزار ورزشکار زن کردستانی

غزال دورقمری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه عملکرد کمیته‌های مختلف هیئت پزشکی ورزشی، طی سه ماهه نخست سال 92 قابل توجه بوده است، گفت: در این مدت و در بخش کمیته درمان 89 نفر ویزیت شده‌اند.

وی تصریح کرد: در بخش کمیته مسابقات دو پزشک و 6 پرستار دوره دیده در راستای انجام اقدامات درمانی ورزشکاران با هیئت پزشکی ورزشی همکاری می‌کنند.

نائب رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان کردستان پیرامون اقدامات انجام شده در بخش تغذیه این هیئت گفت: 16 مورد مشاوره بانوان ورزشکار و 93 مورد معاینه آنتروپومتری به کمک 2 نفر از کارشناسان دوره دیده فدراسیون کشورمان صورت گرفته است.

دورقمری با اشاره به وجود یک نفر پرسنل درمانی در بخش کمیته توانبخشی از 385 ساعت فیزیوتراپی و یک مورد اعزام به منظور آموزش ماساژ در این کمیته و در سه ماهه گذشته خبر داد.

به گفته وی در بخش کمیته مسابقات نیز 105 ساعت پوشش پزشک مسابقات به کمک 6 نفر از افراد دوره دیده این هیئت انجام شده است و یک نفر دیگر نیز به منظور طی دوره آموزش پزشک تیم‌های ورزشی اعزام شده است.

نائب رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان کردستان همچنین از زیرپوشش قرار گرفتن 15 هزار و 699 ورزشکار زن استان در بعد خدمات درمانی خبر داد و افزود: طی سه ماه نخست امسال 31 نفر مصدوم نیز مورد مداوا قرار گرفته‌اند.

دورقمری با اشاره به انجام 89 مورد بازرسی به منظور سنجش سلامت باشگاه‌ها، اظهار کرد: در بخش آموزشی سه مورد اعزام برای کسب آموزش‌های لازم پزشکی ورزشی به فدراسیون صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: کمیته روابط عمومی این هیئت، گزارش‌ و پوشش‌های لازم را برای اطلاع‌رسانی به ورزشکاران اجرایی کرده و این کار را نیز ادامه خواهد داد.

نائب رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان کردستان در پایان ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر لازم، زمینه بهره‌مندی ورزشکاران کردستانی از سلامت جسمی و روانی فراهم شود.

انتهای پیام/79012/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول