اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) عنوان کرد

انتشار جلد نخست تفسیر جامع روایی در سال جاری

رئیس پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) پژوهشگاه قرآن و حدیث گفت: جلد نخست تفسیر جامع روایی به دو زبان عربی و فارسی به زودی منتشر خواهد شد.

انتشار جلد نخست تفسیر جامع روایی در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام عبدالهادی مسعودی دوشنبه‌شب در مراسم افتتاحیه پژوهشگاه قرآن و حدیث که در سالن همایش‌های موسسه دارالحدیث قم برگزار شد با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار کرد: اگر بتوانیم گفتار نورانی اهل بیت(ع) را که ناظر به قرآن هستند گردآوری و طبقه‌بندی کنیم می‌توانیم به تفسیری ناب و خالص دست بیابیم.

وی افزود: بسیاری از مفسران پیشین در تفاسیری چون صافی و نورالثقلین این کار را انجام داده‌اند اما صرفاً در دایره احادیث کاملا صحیح و با نظر مستقیم به قرآن فعالیت کرده‌اند اما ما باید بتوانیم بازتاب آیات قرآن را در کلام ائمه اطهار(ع) کشف کنیم.

رئیس پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) پژوهشگاه قرآن و حدیث با بیان اینکه این پژوهشکده با سه گروه تفسیر جامع روایی، قرآن‌شناسی و احیا و بازسازی علوم تفسیری در سال گذشته شکل گرفته است گفت: طی یک سال فعالیت، تمرکز اصلی فعالیت‌ها بر تفسیر جامع روایی بوده که به صورت عربی و فارسی منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز 90 درصد تدوین جلد نخست این مجموعه آماده شده و به زودی منتشر خواهد شد و علاوه بر این شناخت‌نامه قرآن بر پایه قرآن و حدیث هم با شیوه‌ای جدید به زودی در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

مسعودی با تاکید بر آسیب‌شناسی تفسیر روایی عنوان داشت: کتابی کامل و مجزا در این زمینه تا پایان تابستان سال جاری آماده انتشار خواهد بود.

رئیس پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) پژوهشگاه قرآن و حدیث با اشاره به انتشار سه کتاب ترویجی در زمینه تفسیر اهل بیت(ع) گفت: قرآن کتاب اخلاق، انسان در تراز قرآن و روابط اجتماعی در قرآن عناوین این سه کتاب هستند که در قالب مجموعه‌ای به نام قرآن کتاب زندگی عرضه شده‌اند.

وی اضافه کرد: یک عنوان مجله تفسیر اهل بیت(ع) هم تاکنون در دو شماره آماده نشر بوده و چندین مقاله در آنها درج شده است.

مسعودی با اشاره به طرح‌های پژوهشی این پژوهشکده بیان داشت: دانشنامه تفسیر امامیه در پنج جلد، تفسیر جامع روایی، مدارس تفسیری، مستشرقان و تفسیر امامیه و اعلام‌نگاری مفسران امامیه از جمله مهمترین این طرح‌ها هستند.

انتهای پیام/78004/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول