اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای بهره‌گیری از منابع دست اول شیخیه

کتاب «نقد و بررسی آرای کلامی شیخیه کرمان» منتشر می‌شود

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از چاپ کتاب «نقد و بررسی آرای کلامی شیخیه کرمان» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کتاب «نقد و بررسی آرای کلامی شیخیه کرمان» منتشر می‌شود

محمد روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به کتاب نقد و بررسی آرای کلامی شیخیه کرمان اظهار کرد: شیخیه کرمان یا کریم خانیه با تأثیر پذیرفتن از آرای ویژه شیخ احمد احسایی در قرن 13 هجری قمری شکل گرفت و به تدریج با عقایدی مانند معاد جسمانی، مباحث امامت، شیعه کامل، زندگی دنیوی امام عصر(عج) و معراج جسمانی پیامبر اسلام در بین گروه‌های اسلامی رو به رو شد.

وی خاطرنشان کرد: در این کتاب به اندازه توان از منابع دست اول شیخیه بهره می‌گیریم و در نهایت اطلاعات منصوب به شیخیه با عقاید حقه شیعه امامیه و با توجه به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را بررسی و نقد کرده تا به روشنی میزان تطبیق عقاید خاص شیخیه را که از کتاب، سنت و سخنان اهل بیت(ع) استخراج شده با معارف مکتب اهل بیت(ع) سنجیده و طرح بحث کنیم.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه نویسنده این کتاب به آرای شیخیه به ویژه شاخه کرمان می‌پردازد، گفت: الهام‌گیری از سخنان بزرگان و علمای دین در حوزه علم کلام و بهره‌گیری از آنها در مسیر نقد و بررسی آرای ویژه شیخیه مهم‌ترین هدف این کتاب است.

وی یادآور شد: این اثر ضمن مطالعه سیر شکل‌گیری و سپس نمایان شدن آرای خلاف شیعی شیخیه و بررسی محتوایی آنها و نقد و بررسی و تطابق داشتن یا نداشتن اندیشه‌ها با اندیشه‌های ناب شیعی تدوین شده است.

روحانی عنوان داشت: شیخیه کرمان در زمینه امامت نیز به بیراهه رفته و ناخودآگاه در دام غلو درباره مقام و جایگاه رسول خدا(ص) و امامان معصوم افتاده‌اند در حالی که دو مسئله معاد جسمانی و نکوهش غالیان از مسلمات مذهب تشیع و ضروریات دین به شمار می‌رود و در جای جای قرآن کریم و سخنان گوهر بار امامان شیعه بر آن تأکید شده است.

وی یادآور شد: پویندگان هر راهی را جز این مسیر به شدت محکوم کرده و از آن بیزاری جسته‌اند.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: علمای شیعه هم نظر هستند که امام عصر با این جسم مادی و در عالم ماده زندگی می‌کند و رسول اکرم(ص) با همین جسم مادی عروج کرد.

وی ادامه داد: عقیده حقه شیعه این است که باید در فروع دین از مراجع تقلید پیروی کرد و نماز گزاردن بالای سر امام نه تنها جایز، بلکه افضل است.

کتاب «نقد و بررسی آرای کلامی شیخیه کرمان» توسط حجت‌الاسلام علی‌اکبر باقری تألیف شده و در 464 صفحه و قیمت 12 هزار و 500 تومان در تیراژ هزار عدد در آینده‌ای نزدیک به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) وارد بازار نشر می‌شود.

انتهای پیام/78003/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول