اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر رسانه معاونت فرهنگی ستاد احیای کردستان:

استفاده از تکنولوژی‌های نوین برای ترویج امر به معروف

مدیر رسانه معاونت فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: در این برهه زمانی استفاده از تکنولوژی‌های نوین در زمینه ترویج امر به معروف و نهی از منکر ضرورت دارد.

استفاده از تکنولوژی‌های نوین برای ترویج امر به معروف

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جاوید نقی‌زاده عصر امروز در نشست اصحاب رسانه استان با مدیران معاونت فرهنگی ستاد احیای استان کردستان در سنندج اظهار کرد: اقدامات رسانه‌ها در بحث ترویج امر به معروف و نهی از منکر در مدت اخیر را قابل تقدیر خواند و اظهار کرد: اما شرایط به گونه ای است که باید بیشتر از این به بحث این دو فریضه الهی در فضای رسانه‌ای پرداخته شود.

وی رسانه‌ها و اصحاب رسانه در حوزه دیداری، شنیداری، مکتوب و فضای مجازی را بانی روشنگری و هدایت جامعه دانست و تصریح کرد: استفاده از چنین ظرفیت‌هایی در بحث ترویج و نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر اهداف پیش‌بینی شده ستاد احیا را تحقق می‌بخشد.

به گفته مدیر رسانه معاونت فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، روشنگری و شفاف‌سازی کار رسانه‌هاست لذا می‌طلبد افراد فعال در این عرصه دین خود در زمینه تکلیف دینی را ادا کرده و با قلم زدن در این بخش به ترویج فرهنگ اسلامی و ارزش‌های دین کمک کنند.

نقی‌زاده گفت: کار رسانه‌ای در سه بخش محتوا و اندیشه، هنر و تکنیک تعریف می‌شود که محتوای رسانه‌های استان از مسائل دینی و ارزشی نشأت می‌گیرد و باید با تکنیک‌های خاص ترویج معروفات و جلوگیری از منکرات را در چارچوب رسانه‌ها تعریف نماییم.

وی تصریح کرد: نباید تمامی مسائل را در ظرف امر به معروف و نهی از منکر ببینیم بلکه باید مسائل مختلف و به ویژه ترویج معروفات را به صورت شفاف و با ظرافت خاصی در جامعه تبیین نماییم.

نقی‌زاده خاطرنشان کرد: بیان ثواب و گناه، خیر و شر و هنجارها و ناهنجاری‌ها در قالب‌هایی که برای جامعه قابل پذیرش باشد از جمله مواردی است که باید در جامعه بیان شود.

وی اضافه کرد: استفاده از تکنولوژی‌های روز در بحث احیای امر به معروف و نهی از منکر لازم است چرا که اکنون بیشتر مردم و بخصوص جوانان ما سرگرم فضای مجازی از جمله اینترنت و رایانه هستند و پرداختن به مسائل امر به معروف و نهی از منکر در این فضاها کاربردی است.

مدیر رسانه معاونت فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان یادآور شد: داشتن نگاه باز به مباحث امر به معروف و نهی از منکر الزامی است و نباید همه را با یک نگاه کرد چرا که نقاط قوت ما در برابر نقاط ضعف بیشتر است.

وی در پایان گفت: جلوه‌های امر به معروف در جامعه زیاد است وباید با تقویت آنها معدود افرادی که منکر انجام می‌دهند را اصلاح و به جامعه اسلامی بازگرداند و این یکی از وظایف رسانه‌هاست که باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/79002/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول