اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

ترویج امر به معروف وظیفه‌ای همگانی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کردستان با بیان اینکه ترویج فریضتین امر به معروف و نهی از منکر تنها وظیفه یک نهاد و یا دستگاه خاص نیست، گفت: ترویج این فریضتین الهی وظیفه‌ای همگانی است.

ترویج امر به معروف وظیفه‌ای همگانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قباد میمنت‌آبادی ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی معاونت فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان با اصحاب رسانه در سنندج اظهار کرد: ترویج امر به معروف و نهی از منکر از دستورات الهی بوده که از آغاز خلقت انسان همواره توسط پیامبران و اولیای الهی انجام شده است.

وی با بیان اینکه قیام عاشورایی امام حسین(ع) نیز نمود بارز احیای این فریضتین الهی است، افزود: آن امام همام هدف از قیام خود را مبارزه با ظلم و احیای سنت‌های فراموش شده دین اسلام عنوان کرده است.

معاون فرهنگی ستاد احیای کردستان تصریح کرد: توسعه و بسط این فریضتین الهی در جامعه وظیفه‌ای همگانی است و هر کدام از ما بنا به توانایی و جایگاهی که داریم، در این راستا باید انجام وظیفه کنیم.

میمنت‌آبادی نخستین گام برای تحقق این مهم را شناساندن مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عنوان کرد و گفت: شناسایی و معرفی معروفات و منکرات به منظور ارائه راهکارهای مناسب برای توسعه هرچه بیشتر معروفات و حذف منکرات در جامعه امری ضروری است.

وی نقش اصحاب رسانه به عنوان زبان گویای مردم در ترویج و نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را پررنگ توصیف کرد و افزود: تلاش‌های اصحاب رسانه در این حوزه بسیار قابل قبول است و نمود آن را در جامعه می‌توان دید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کردستان تصریح کرد: تلاش‌ها و اقدامات ارگان‌ها و ادرات مختلف در راستای نهادینه کردن و ترویج فریضتین الهی در استان بر کسی پوشیده نیست اما قطعا تاثیری که فعالیت رسانه‌ها در این حوزه می‌توانند داشته باشند بسیار پررنگ‌تر از اقدامات سایر نهادها خواهد بود.

به گفته میمنت‌آبادی، رسانه بهترین و تاثیرگذارترین ابزار در راستای ترویج و بسط هرچه بیشتر فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

وی تصریح کرد: رسانه‌های محلی استان با توجه به اشرافیت و آگاهی که از فرهنگ و آداب و رسوم مردم دارند، می‌توانند با تدوین مقالات و نقد مسائل اجتماعی، نقد منکرات و تعریف مصادیق معروف در احیای این فریضتین الهی نقشی تعیین کننده داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کردستان در پایان با تاکید بر اینکه اقدامات انجام شده در این حوزه بدون شک قابل تقدیر است، افزود: اما با توجه به نیاز و ظرفیت‌های موجود نیاز به کار و تلاش بیشتر در این زمینه احساس می‌شود.

انتهای پیام/79002/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول