اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

300 تبعه خارجی با اقامت غیرقانونی در کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آمار موجود در خصوص اقامت غیرقانونی 300 تبعه افغانی در این استان بر لزوم شناسنامه‌‌دار کردن واحدهای صنفی قانونی و تعطیلی واحدهای غیرمجاز بدون پروانه مربوط به افغانی‌ها تأکید کرد.

300 تبعه خارجی با اقامت غیرقانونی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سیدحسین صابری بعدازظهر امروز در نشست تنظیم بازار استان کهگیلویه و بویراحمد با دستورکار تعیین تکلیف صنوف تحت مدیریت اتباع خارجی، اظهار کرد: تصمیم در این خصوص از دو حالت خارج نیست، یا اینکه اقامت اتباع خارجی که همگی افغانی هستند در قانونی است و یا غیر قانونی؛ اگر غیرقانونی است که به سلامت و اگر هم قانونی است باید مانند یک شهروند ایرانی هزینه‌های شهروندی را بپردازند و از حقوق شهروندی نیز برخوردار شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: هر خارجی که شرایط اقامتش قانونی است باید مانند سایرین عوارض و مالیات بپردازد؛ نه اینکه ما در استان خودمان این همه بیکار داریم و حالا دغدغه افغانی‌هایی را داشته باشیم که غیرقانونی در این استان اقامت دارند.

صابری با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت بادی نسبت به شناسایی صنوف اتباع خارجی اقدام و تکلیف آن‌ها را مشخص کند، گفت:‌ نمی‌شود که یک نفر بدون تابلو بیشترین سود را ببرد و یک بازاری زحمت‌کش با سود کمتر اجاره و عوارض و مالیات بپردازد.

وی ادامه داد: حتی صنوفی که دارای شاگرد و کارگر افغانی هستند را ملزم به اخذ پروانه و کارت بهداشت کنید و در صورت تمرد این صنوف را تعطیل کنید، چراکه ملاک عمل ما قانون است و قانون در مورد این موضوعات تکلیف را مشخص کرده است.

* 300 افغانی در بخش‌های ساختمانی و صنوف مشغولند

به گزارش فارس، مدیرکل سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: حدود 20 صنف مربوط به اتباع خارجی (افغانی‌ها) است که 12 مورد آن‌ها در صنف خیاطی و هشت مورد آن‌ها نیز در صنوف صافکاری، نقاشی و مکانیکی مشغول به فعالیت هستند.

رحمان زمانی بیان کرد: البته برخی افغانی‌ها به دلیل اینکه همسر ایرانی اختیار کردند واجد شرایط اقامت هستند و این افراد برای دریافت پروانه کسب منعی برای اقدام کردن ندارند.

زمانی، تعداد افغانی‌هایی که در استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های ساختمان، مزارع کشاورزی و واحدهای صنفی مشغول هستند را بر اساس آمار نیروی انتظامی، 300 نفر اعلام و خاطرنشان کرد: البته شواهد نشان می‌دهد که آمار واقعی این افراد از رقم اعلام‌شده بیشتر است.

به گزارش فارس، داریوش دیودیده نیز در این نشست شناسایی و تعیین تکلیف افغانی‌های مقیم این استان را ضروری خواند و گفت: ‌با توجه به پراکندگی و بدون تابلو بودن صنوف بسیاری از این افغانی‌ها، این کار زمان‌بر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این سازمان مصمم به شناسنامه‌دار کردن واحدهای صنفی مجوزدار و تعطیلی واحدهای غیرمجاز مربوط به افغانی‌ها است.

انتهای پیام/82005/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول