اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان مطرح کرد

عدم استقلال تهدیدی جدی در جامعه وکالت/ تعیین تکلیف 730 پرونده تسخیری در امور معاضدت

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان گفت: عدم استقلال، تهدید جدی در جامعه وکالت محسوب می‎شود که منجر به تهدید و تحدید حقوق افراد و شهروندان جامعه می‎شود.

عدم استقلال تهدیدی جدی در جامعه وکالت/ تعیین تکلیف 730 پرونده تسخیری در امور معاضدت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا سلیمانی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت 17 مرداد و تجلیل از خبرنگاران عرصه اطلاع‎رسانی استان اظهار داشت: واحد معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری گلستان که همزمان با تشکیل کانون فعال شد در چارچوب وظایف اقدامات موثری انجام داد به طوریکه از بدو تاسیس تا پایان سال 1391 تعداد 728 پرونده در امور تسخیری و 690 پرونده در امور معاضدتی انجام داده است.

وی تصریح کرد: پس از تاسیس کانون وکلای دادگستری گلستان در سال 1386 و آغاز به کار واحد معاضدت قضایی، این واحد در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرگان در روزهای شنبه تا پنج‎شنبه هر هفته و در روزهای شنبه تا چهارشنبه در کانون خدمات مشاوره رایگان می‎دهد.

دادسرا و کانون وکلا به مردم مشاوره رایگان می‎دهند

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان افزود: مردم می‎توانند ساعت 10 تا 12 صبح روزهای یاد شده به منظور مشاوره به دادسرا و کانون وکلا مراجعه کنند.

سلیمانی در خصوص فعالیت وکلای کانون در زندان گرگان بیان داشت: وکلا روزهای چهارشنبه هر هفته از ساعت 11:45 دقیقه در زندان گرگان واقع در امیرآباد به انجام مشاوره رایگان به زندانیان می‎پردازند.

وی خاطرنشان کرد: افراد بی‎بضاعت که امکان تادیه حق‎الوکاله را نداشته باشند در صورت نیاز به وکیل معاضدتی می‎توانند در روزهای زوج هر هفته از ساعت 10 الی 12 به کانون مراجعه کنند که پس از بررسی و احراز شرایط آنها نسبت به تعیین تعرفه وکیل به متقاضیان واجد شرایط اقدام می‎شود.

موافقت با تغییر محل اشتغال 47 نفر از وکلای پایه یک دادگستری گلستان

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان با اشاره به نقل و انتقالات وکلا بیان داشت: در سال گذشته با تشکیل شش جلسه کمیسیون نقل و انتقالات با تغییر محل اشتغال 47 نفر از وکلای پایه یک دادگستری موافقت شده است.

به گفته سلیمانی؛ از تعداد مذکور 10 نفر از کانون گلستان به سایر کانون‎های وکلای دادگستری خصوصاً مازندران منتقل و با موافقت سایر کانون‎ها سه نفر نیز به عضویت کانون وکلای دادگستری پذیرفته شدند.

وی با بیان اینکه 34 نفر در شهرهای زیرمجموعه کانون محل اشتغال خود را تغییر دادند، گفت: اکثر متقاضیان انتقال از شهرهای کوچک استان به شهرهای گرگان و گنبدکاووس بوده است.

خبرنگاری حرفه‎ای بااصالت و دارای احترام با هر نوع سلیقه فکری است

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان همچنین با تبریک روز خبرنگار این حرفه را با اصالت برشمرد و ابراز داشت: معتقدم کار خبرنگاری با اصالت، باارزش، دارای احترام با هر نوع سلیقه فکری است لذا انتظار داریم تا ارتباط کانون با اصحاب رسانه و اهالی خبر منطقی و پایدار باشد.

سلیمانی یکی از رسالت‎های مهم خبرنگاران را کمک به مردم برای شناخت حقوق آنها عنوان کرد و متذکر شد: با توجه به اینکه گلستان از لحاظ حقوقی، شهروندی و مدنی نوپاست لذا این مسائل نیاز به نهادینه‎سازی این فرهنگ دارد.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگار باید ابتدا نسبت به حقوق خود شناخت پیدا کند، یادآور شد: با توجه به اینکه خبرنگار در معرض مشکلات مختلف است و نمی‎تواند همیشه به گونه‎ای فعالیت کند که به مذاق همه خوش آید بنابراین باید نسبت به حقوق خود آشنا باشد.

در این مراسم خبرنگاران استان تجلیل شدند همچنین از خبرنگاران فعال در خبرگزاری فارس، خبرگزاری مهر و نشریه اقتصاد گلستان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/83001/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول