اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان خبر داد

خودباوری؛ مهم‌ترین دلیل افزایش سرعت علمی کشور

استاندار خوزستان گفت: سرعت علمی کشور 7 برابر افزایش پیدا کرده که تنها دلیل آن خودباوری نخبگان است.

خودباوری؛ مهم‌ترین دلیل افزایش سرعت علمی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز سیدجعفر حجازی در مراسم تجلیل از نفرات تک رقمی کنکور سال 92 که ظهر امروز در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: زمانی مشکل ما در خوزستان کمبود فضاهای آموزشی بود، اما اکنون با بسترسازی لازم این مشکل مرتفع شده است.

وی بیان کرد: برای موفقیت در کنکور قطعا باید مثلث بین خانواده، دانش‌آموز و آموزش و پرورش شکل بگیرد و نبود دو ضلع در کنار دانش‌آموز باعث عدم موفقیت وی در کنکور می‌شود.

استاندار خوزستان افزود: در شهرستان‌های هندیجان، آغاجاری و هفتکل دانش‌آموزان نابغه بسیاری وجود دارد، اما به دلیل عدم شکل‌گیری سه ضلع مثلث در کنار هم موفق نیستند.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان ما باید خود را باور کنند تا بتوانند پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری با موفقیت طی کنند.

حجازی ادامه داد: با اشاره به اینکه انقلاب ما با باورهای جوانان پیروز شد، قطعا اگر موفقیتی در هر رشته حاصل می‌شود به واسطه آن است که افراد خود را باور داشته‌اند.

وی تصریح کرد: با وجود شرایط تحریمی سرعت علمی کشور 7 برابر افزایش پیدا کرده است و تنها دلیل آن مربوط به آن است که نخبگان ما خود را باور کرده‌اند.

استاندار افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های تعیین شده قرار بر این بود که در پایان سند چشم‌انداز و در سال 1304 به کشور اول منطقه تبدیل شویم، اما تلاش جوانان و سایر مسئولان باعث شده که اکنون و در سال 92 کشور اول منطقه باشیم.

وی خطاب به دو نفر بر‌تر کنکور سال جاری و دیگر نخبگان استان گفت: شما یک مسئولیت اجتماعی بر عهده دارید و آن اینکه باید تجربیات خود را در اختیار کسانی که قصد شرکت در کنکور سال آینده را دارند قرار داده و به آن‌ها امیدواری دهید.

حجازی عنوان کرد: امروز دانشگاه چمران اهواز در بین 70 مجموعه دانشگاهی رتبه 11 کشوری را دارد که اگر گام‌ها با سرعت بیشتری برداشته شود، در بین 10 مجموعه علمی کشور قرار خواهد گرفت.

وی گفت: خوشبختانه هر سال 30 تا 40 درصد تعداد دانش‌آموزان خوزستانی که در کنکور مقام بر‌تر کسب می‌کنند، افزایش پیدا می‌کند و‌ این جای بسیار امیدواری است.

استاندار خوزستان خطاب به رتبه‌های برتر کنکور امسال افزود: قطعا شما افتخار خوزستان هستید و امیدوارم سایر جوانان با تاسی از شما این راه را دنبال کنند.

انتهای پیام/2329/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول