اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم رباط کریم در مجلس:

مجلس و دولت باید با هم تعامل سازنده داشته باشند

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی گفت: روابط مجلس و دولت باید همراه با تعامل سازنده باشد و عدم همکاری و همراهی قوای مقننه و مجریه به کشور لطمه می‌زند.

مجلس و دولت باید با هم تعامل سازنده داشته باشند

ابراهیم نکو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: قانون اساسی برای هر یک از قوای سه‎گانه کشورمان وظائف و اختیارات مشخصی را در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد: با توجه به آغاز کار رسمی دولت جدید، از همین ابتدا باید محور اصلی رابطه مجلس و دولت قانون باشد و قوای مقننه و مجریه باید در چارچوب قانون کار کنند.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جایگاه مجلس، دولت و قوه قضاییه در قانون اساسی ایران که محور اصلی تمام کارهای اجرایی و تبیین برنامه‌های آینده است، روشن بوده و هر کدام از این قوا باید در این چارچوب فعالیت خود را ادامه دهند.

نکو با اشاره به استقلال قوا در ایران گفت: استقلال قوای سه‌گانه به این معنی نیست که هر کس کار خود را انجام داده و به دیگری توجهی نداشته باشد، بلکه ما باید کارها را با تعامل و همکاری سازنده جلو ببریم.

 

*مجلس آماده همکاری و کمک به دولت است

وی بیان داشت: اگر ما در چارچوب قانون حرکت کنیم، هیچ مشکلی پیش نمی‌آید، به عنوان نمونه قانون اساسی بخش‌هایی از کارهای نظارتی را بر عهده مجلس قرار داده و از سوی دیگر دولت را موظف و مکلف به اداره کشور و اجرای برنامه‌ها کرده است.

نکو تاکید کرد: اگر نگاه ما به آینده و روابط مجلس و دولت صحیح و مبتنی بر تعامل سازنده باشد، به طور قطع با همکاری و تعامل می‌توانیم ایران اسلامی را در مسیر پیشرفت و توسعه به جلو هدایت کنیم.

وی با اشاره به آغاز کار دولت جدید گفت: ما از همین ابتدا باید چارچوب روابط مجلس و دولت را بر اساس تعامل و روحیه همکاری قرار دهیم و در صورت تحقق این مهم می‌توانیم به آینده  امیدوارتر از گذشته باشیم.

نکو در پایان تاکید کرد: خوشبختانه روحیه خوبی در مجلس نسبت به دولت جدید وجود دارد و مطمئن هستم که نمایندگان آمادگی کامل برای کمک به دولت برای اداره کشور را دارند.

انتهای پیام/2302/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول