به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمداحمد علیپور ظهر امروز در گفتوگو با خبرنگاران افزود: 20 درصد از این تماسها در رابطه با اخذ راهنمایی و ارشاد بوده و 20 درصد نیز غیرقابل رسیدگی و شامل مزاحمتها و خارج از حیطه کاری پلیس 110 بود.
وی با بیان اینکه این مرکز بعضاً در برخی از ماموریتهای خود با تاخیر مواجه میشود، گفت: بخشی از این تاخیرها به علت نقص فنی خودرو، اعلام ماموریت در برخی ساعات پیک ماموریت پلیس 110، از جمله عصرها، اجتناب ناپذیر است.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی آذربایجانشرقی در ادامه استفاده از دستگاه call senter به منظور پیگیری ساعت تماس، زمان ابلاغ به مامور را از جمله برنامههای کنترلی برای افزایش رضایتمندی مردم عنوان کرد و افزود: با این دستگاه، زمان حضور ماموران و کیفیت حضور ماموران برای رضایتمندی مردم مورد پیگیری قرار میگیرد.
وی با بیان اینکه در ماموریتهای پلیس 110، میزان تاخیر تا 13 درصد قابل قبول است گفت: بر اساس ارزیابیهای صورت گرفته، شاخص انحراف از این معیار پایینتر از 13 درصد است به طوریکه در استان 7.7 درصد و در شهر تبریز به دلیل ترافیک، 8.8 درصد است.
علیپور با بیان اینکه 70 درصد تماسها با پلیس 110 در شهر تبریز به ثبت میرسد، گفت: در سه ماهه نخست سال جاری، در مجموع 2 هزار و 50 تماس کنترلی داشتیم.
وی عدم ارائه آدرس دقیق را به عنوان یکی از علل تاخیر در ماموریتهای پلیس 110 دانست و از شهروندان خواست، در حین تماس با اپراتوری پلیس 110، در ارائه آدرس دقیق از جمله خیابان اصلی، اماکن معروف و کوچه و پلاک توجه کنند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: حداقل زمان رسیدن به محل توسط عوامل 110 در داخل شهر، 15 دقیقه بوده و این زمان به 13 دقیقه کاهش یافته و تلاش داریم برای رسیدن به استانداردهای جهانی به 10 دقیقه کاهش پیدا کند.
علیپور با تاکید بر عدم پیگیری مکرر گزارش حوادث توسط شهروندان گفت: با توجه به محدود بودن توان اپراتورها، بعضا شهروندان حادثهای را گزارش میدهند و پیرو آن هرکس که آن حادثه را مشاهده میکند با 110 تماس میگیرد، و این باعث اتلاف وقت اپراتورها میشود.
معاون عملیات استان با اعلام شماره سامانه پیام کوتاه 300051110 گفت: شهروندان میتوانند هرگونه اخبار و اطلاعات مربوط به مسائل امنیتی از جمله پاکسازی محلات را با پلیس 110 در جریان بگذارند.
انتهای پیام/60002/ع30/چ3000