اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

امید به زندگی در خوزستان رو به بهبود است / بیماری‌های قلبی بیشترین علل مرگ‌ و میر خوزستانی‌ها

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه امید به زندگی در سطح خوزستان رو به بهبود است گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد بیشترین علل مرگ و میر در استان خوزستان ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی است.

امید به زندگی در خوزستان رو به بهبود است / بیماری‌های قلبی بیشترین علل مرگ‌ و میر خوزستانی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی در جلسه کارگروه سلامت که ظهر امروز در استانداری خوزستان تشکیل شد اظهار کرد: تلاش در جهت کاهش آسیب‌های سلامت در سطح استان رو به بهبود است و البته برای سلامت و بهداشت روستا‌ها راه طولانی در پیش داریم.

وی ادامه داد: ساماندهی عرضه مرغ زنده، ساماندهی کشتارگاه‌ها و جمع آوری قلیان‌ها مواردی هستند که در کارگروه سلامت در این مدت مطرح شد  و توفیق آن‌ها تقریبا به صد در صد رسیده است و حال باید سمت و سوی این جلسات تغییر و به سمت بهبود تغذیه و سلامت مردم حرکت کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه امید به زندگی در سطح خوزستان رو به بهبود است تصریح کرد: در این جلسات به بهداشت و سلامت فردی مردم ورود پیدا نکرده‌ایم و آمار‌ها نشان می‌دهد بیشترین بیماری‌های سال 91 که منجر به مرگ شده است بیماری‌های قلبی و عروقی است.

وی افزود: مسلم است که این بیماری‌ها ناشی از تغذیه نادرست است و عوامل محیطی و فاضلاب باعث به وجود آمدن بیماری‌های قلبی نمی‌شود به همین دلیل دانشگاه‌های علوم پزشکی در سطح استان باید در جهت فرهنگ سازی بهبود تغذیه مردم حرکت کنند.

حجازی به مصرف بالای روغن و غذاهای سرخ کردنی در میان مردم خوزستان اشاره کرد و گفت: در سطح شهر مرکز تهیه غذاهای آماده به پاتوق جوانان تبدیل شده است که این امر نگران کننده است که با انجام یک سری کارهای فرهنگی و پخش برنامه‌های آشپزی از صدا و سیما می‌توان فرهنگ سازی کرد و خطرات مصرف این غذا‌ها را تذکر داد.

وی به بیان اینکه مصرف دارو در سطح استان بسیار بالا است عنوان کرد: برای مردم جا افتاده است که اگر پزشک برای آن‌ها داروی زیاد ننویسد می‌گویند سواد ندارد بنابراین باید نظام مصرف دارو درست شود و فرهنگ سازی انجام شود.

استاندار خوزستان به تاثیر شرایط اقلیمی خوزستان بر کم تحرکی مردم اشاره کرد و بیان کرد: با توجه به گرمای هوا، در استان خوزستان مردم بیشتر ترجیح می‌دهند در زیر کولر باشند و کمتر بیرون بروند و فعالیت بدنی داشته باشند بنابراین به دلیل این کم تحرکی، بیماری‌های قلبی در بین آن‌ها بیشتر است.

وی ادامه داد: حوادثی که در خوزستان منجر به فوت می‌شود 20 درصد آن ناشی از بیماری قلبی و عروقی است.

وی با بیان اینکه میزان امید به زندگی در خوزستان 6 دهم درصد از میانگین کشوری کمتر است خطاب به معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز خاطر نشان کرد: از جلسه بعد بهبود سلامت مردم در دستور کار کارگروه سلامت استان قرار بگیرد.

انتهای پیام/72011/صا30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول