اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس پیشگیری انتظامی استان کردستان:

انجام 5 هزار مشاوره در کلانتری‌های کردستان/ 67 درصد پرونده‌ها منجر به سازش شد

رئیس پلیس پیشگیری انتظامی استان کردستان از انجام 5 هزار و 56 مورد مشاوره تلفنی و حضوری از طریق دوایر مشاوره کلانتری‌های سطح استان خبر داد.

انجام 5 هزار مشاوره در کلانتری‌های کردستان/ 67 درصد پرونده‌ها منجر به سازش شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسین چراغی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تا کنون 5 هزار و 56 مورد مشاوره تلفنی و حضوری از طریق دوایر مشاوره کلانتری‌های سطح استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: در طول 4 ماهه نخست سال‌جاری 2 هزار و 271 پرونده به دوایر مشاوره استان ارجاع شده است که یک‌هزار و 516 پرونده آن برابر با 67 درصد منجر به سازش شده است.

به گفته وی، 65 درصد از مجموع پرونده‌ها مربوط به اختلافات خانوادگی، 20 درصد نزاع و درگیری، 10 درصد مسائل حقوقی و 5 درصد نیز مربوط به سایر حوزه‌ها بوده است.

رئیس پلیس پیشگیری کردستان اضافه کرد: در زمینه سازش در پرونده‌ها در سال‌جاری به سال گذشته 10 درصد رشد داشته‌ایم.

چراغی با بیان اینکه تقویت دوایر مشاوره با توجه به تاثیرات آن در دستور کار پلیس پیشگیری استان قرار گرفته است، بیان کرد: در همین راستا جلسات متعدد و مشترکی با مسئولین قضایی استان برگزار شده است.

وی در ادامه در مورد فلسفه تشکیل مکنا نیز اظهار کرد: مدیریت کیفیت نیروی انتظامی با عنوان مکنا در سال 89 با هدف یکسان سازی روش‌های اجرایی نیروی انتظامی و از میان برداشتن روش‌های سنتی که موجب سردرگمی ارباب رجوع بود در کشور پایه‌گذاری و عملیاتی شد.

به گفته رئیس پلیس پیشگیری کردستان، وظایف تمامی رده‌ها در این طرح به صورت کاملا مشخص و نقش هر یک از رده‌ها به منظور بالا بردن کیفیت خدمات به مراجعین تعریف شده است.

چراغی با بیان اینکه این طرح در چند بخش در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: خوشایندسازی محیط برای پرسنل و مردم به خصوص در کلانتری‌ها و استاندارد سازی رفتاری و کیفیت برخورد با مراجعین از جمله بخش‌ها و حوزه‌هایی است که مردم توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: ساماندهی وضعیت خودروها و موتورسیکلت‌ها، بررسی وضعیت نگهداری متهمین  و توسعه فضاهای اسلامی در کلانتری‌ها از دیگر مسائلی بود که همزمان با اجرای طرح مکنا مورد توجه قرار گرفت.

رئیس پلیس پیشگیری کردستان در ادامه به نقش برنامه‌های پیشگیرانه در کاهش وقوع جرائم در هر جامعه‌ای اشاره کرد و بیان داشت: بسیاری از جرائمی که امروز در جامعه ما به وقوع می‌پیوندد ناشی از سهل انگاری و بی‌توجهی و غفلت مردم است.

چراغی نقش رسانه‌ها در این حوزه را بسیار پررنگ ارزیابی کرد و گفت: آگاه‌سازی مردم در حوزه پیشگیری از جرائم می‌تواند نقش مهمی در کاهش آمار به وقوع پیوستن جرائم در حوزه‌های مختلف در جامعه دارد.

وی در پایان همکاری دو سویه مردم و پلیس را اقدامی ارزشمند در راستای تحقق اهداف نیروی انتظامی در استان دانست و افزود: در بسیاری از موارد اطلاع‌رسانی خوب مردم مانع از وقوع جرائم در سطح استان شده است.

انتهای پیام/79002/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول