اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج هنرمندان استان ایلام:

ششمین جشنواره سراسری شعر بسیج در ایلام برگزار می‌شود

مسئول بسیج هنرمندان استان ایلام از برگزاری ششمین جشنواره سراسری شعر بسیج به میزبانی ایلام در سال جاری خبر داد.

ششمین جشنواره سراسری شعر بسیج در ایلام برگزار می‌شود

محمود علیپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: با پیگیری‌های ستاد استانی شعر بسیج به ریاست سردار کاکی فرمانده سپاه استان و سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام به عنوان دبیر ستاد و توافقات صورت گرفته جشنواره سراسری شعر بسیج هشتم تا یازدهم مهرماه سال جاری به مدت چهار روز در استان ایلام برگزار می‌شود.

وی به تبیین اهداف برگزاری این جشنواره پرداخت و خاطرنشان کرد: شناسایی استعدادهای درخشان در شعر و شاعری، ارتقاء بخشیدن به شعر متعهد در فضای رقابتی سالم، توجه و تأکید به هنر شاعری بر اساس فرمایشات مؤکد رهبری، رشد و ارتقاء توانایی‌های شاعران بسیجی در زمینه‌های تکمیلی و محتوایی آثار از طریق انتخاب و ارائه الگوهای برتر، ایجاد زمینه در جهت جذب جوانان و نوجوانان علاقه‌مند به شعر در بسیج و نیز ایجاد زمینه رقابتی سالم بین جوانان در عرصه شعر از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری جشنواره سراسری شعر بسیج است.

مسئول بسیج هنرمندان استان ایلام با بیان اینکه این جشنواره در سه گروه سنی 12 تا 18 سال تحت عنوان نوجوانان، 19 تا 35 سال جوانان و 35 سال به بالا بزرگسالان برگزار می‌شود، یادآور شد: شرکت‌کنندگان در جشنواره آزاد بوده و شعرهای ارسالی شاعران نباید در سایر جشنواره‌ها و یا کتاب و نشریه‌ای به چاپ رسیده باشد.

علیپور با اشاره به موضوعات جشنواره بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع مقدس (عدالت طلبی، استقلال، آزادگی، استکبار ستیزی و دین باوری) را مهم‌ترین موضوع در برگزاری جشنواره ذکر کرد و افزود: بیداری اسلامی و مقاومت ملل، انتظار امید و آرمان‌گرایی، مضامین آیین اجتماعی مبتنی بر اصول خانواده و اخلاق و سبک زندگی اسلامی و همچنین حماسه سیاسی اقتصادی در آینه شعر از دیگر موضوعات اشاره شده در برگزاری جشنواره است.

وی اضافه کرد: در این راستا برای برگزاری این جشنواره جلسه‌ای با مسئولان استان برگزار و به منظور بررسی محل‌های اسکان و نقاط گردشگری راهیان‌نور، رایزنی با متولیان گردشگری در استان در دستور کار قرار گرفت.

این مسئول با بیان اینکه کمیته‌های علمی و محتوایی، اطلاع رسانی و روابط عمومی، گردشگری و راهیان‌نور، ترابری و پشتیبانی ، اجراء و اسکان و تشریفات برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره تشکیل و شرح وظایف برای هر یک از کمیته‌ها تعیین شده، ادامه داد: علاوه بر تشکیل دبیرخانه استانی، در مرحله کشوری داوری آثار نیز با مرکز، هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

علیپور گفت: پیش‌بینی برگزاری دو کارگاه تخصصی و نقد و آثار با حضور اساتید کشوری داده شده که اولین نشست آن در پنجم مرداد ماه سال جاری با حضور اساتیدی همچون محدثی خراسانی و خانم طارمی در سالن کنفرانس باشگاه فرهنگیان ایلام برگزار شد و دومین نشست قبل از برگزاری مرحله استانی جشنواره که شهریور ماه برگزار می‌شود شکل خواهد گرفت.

مسئول بسیج هنرمندان استان ایلام تأکید کرد: برگزیدگان مرحله استانی به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

وی به برنامه‌های پیش بینی شده تا اجرای جشنواره پرداخت و متذکر شد: برگزاری افتتاحیه در مزار شهدای گمنام، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان ، بازدید از مناطق گردشگری و یادمان‌های دفاع مقدس، تجلیل از شاعران پیشکسوت استان، نصب سیاه چادر در محل اجرای جشنواره و پذیرایی سنتی از میهمانان و نیز برگزاری کارگاه‌های تخصصی نقد و آموزش در طول مدت زمان و اجرای جشنواره از جمله این برنامه‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/2246/ن40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول