اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام:

بسیج خواهران موتور حرکت اجتماعی و سیاسی زنان ایران است

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: بسیج خواهران موتور حرکت اجتماعی و سیاسی زنان ایران است.

بسیج خواهران موتور حرکت اجتماعی و سیاسی زنان ایران است

فیروزه مهرپرور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران افزون بر وجه شکوهمند استقلال از تسلط بیگانگان و رهایی از چنگال رژیم ستم شاهی، عنصر آزادی و آزادگی را نیز که برگرفته از بزرگترین نعمت های الهی است به ارمغان آورد.

وی با اشاره به اینکه زنان با بهره‌مندی از این موهبت، در صف نخستین مبارزه قرار گرفتند، افزود: زنان قشر مظلومی بودند که رژیم پهلوی به پیروی از فرهنگ غرب، بنا داشت آنها را وسیله‌ای برای سودجویی‌های پایان ناپذیر خود تبدیل کند، غافل از آنکه زنان عفیف، صبور و مؤمن این سرزمین کهن در عمق جان خویش مایه مباهات افلاکیان هستند.

مهرپرور ادامه داد: زن ایرانی با الهام از حضرت زینب (س) و در مسیر ابلاغ پیام برادران و همسران و فرزندان شهید خود قدم در میدان مبارزه نهاد و قدرت حقیقی و عصمت پرجلالش را به رخ جهانی کشید که به زعم شعارهای پر زرق و برق خود، زن را در واقع جنس ضعیف و ناکارآمد می‌دانست.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام نقش زنان و حضور آنان را در راهپیمایی‌ها ، انتخابات، محافل علمی، فرهنگی، هنری و سیاسی  مهم ارزیابی کرد و گفت: این نقش و حضور زنان طلوع سپیده‌ پیروزی‌های بزرگتری را نوید می‌دهد.

مهرپرور با بیان اینکه وجود چند میلیون زن و دختر بسیجی در دانشگاه‌ها، ادارات، کارخانجات، حوزه‌های علمیه و  به خصوص در مدارس چتر گسترده‌ای از فرهنگ انقلابی و دینی را در سراسر کشور باز کرده است، افزود: بسیج خواهران را می‌توان موتور حرکت اجتماعی و سیاسی زنان ایران دانست.

وی بانوان را افسران خط مقدم جنگ نرم عنوان کرد و بر مشارکت بانوان و دختران فهیم ایران اسلامی در همه عرصه‌ها تأکید کرد.

مهرپرور ادامه داد: مراسم بزرگداشتی همزمان با سالروز شهادت مریم فرهانیان و به همت بسیج جامعه زنان سپاه استان در ایلام برگزار شد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام هدف از برگزاری این مراسم را معرفی توانمندی‌های بسیج جامعه زنان و نقش آنها در کارامدی نظام اسلامی، معرفی شهید محوری سال 92 جهت الگو دهی به بسیجیان و تبیین تفکر بسیجی با هدف افزایش جذب بسیج عنوان کرد.

وی با بیان اینکه نقطه اوج درخشش تفکر بسیجی صحنه عاشوراست که ریشه این تفکر در ذات و دعوت انبیای الهی نهفته است، افزود: بسیج جامعه زنان به دنبال ترویج این تفکر با الگوی فاطمی است.

مهرپرور افزود: یادواره شهدای پایگاهی در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه، برگزاری مسابقات در پایان برنامه ها و توزیع 400 جلد کتاب با 8 عنوان مختلف در بین بسیجیان که خروجی محصولات فرهنگی کنگره ملی زنان شهید در سال 91 است از دیگر برنامه‌های روز بسیج جامعه زنان در استان ایلام بود که به آن پرداخته شد.

انتهای پیام/2246/س40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول