اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) کرمانشاه:

وجود بیش از 300 هزار زن بسیجی در کرمانشاه

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: توانایی و دانش زنان بسیجی بسیار بالا رفته است و بالغ بر سیصد هزار نفر زن بسیجی در استان کرمانشاه وجود دارد.

وجود بیش از 300 هزار زن بسیجی در کرمانشاه

فرنگیس الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، گفت: بسیج جامعه زنان تمام اقشار بسیج یعنی جامعه پزشکی، محلات، دانشجویی، دانش‌آموزی، کارمندی، کارگری، اساتید و بسیج اصناف را در بر می‌گیرد و بالغ بر سیصد هزار نفر خواهر بسیجی در استان کرمانشاه وجود دارد.

وی ادامه داد: بسیجی کسی نیست که پرونده داشته باشد و آموزش ببیند و یا سازمان‌دهی بشود، بلکه مادری که دخترش بسیجی است و خودش نتواند در بسیج عضو شود، یک بسیجی به حساب می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه کل زنان، بسیجی هستند، افزود: بسیج در عرصه آموزش سازمان‌دهی می‌شود و بصیرت‌بخشی در قالب برنامه‌های تربیتی در پایگاه‌ها به شکل شجره طیبه آموزش داده می‌شود و بسیجیان در حلقه‌های عام و خاص شرکت داده می‌شود.

الماسی در خصوص مفهوم حلقه‌های عام و خاص در بسیج گفت: فردی که تازه وارد بسیج می‌شود در حلقه‌های عام ثبت‌نام شده و با گذراندن آموزش در این حلقه‌ها، شرایط حضور در حلقه خاص را پیدا می‌کند.

به گفته مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه، عضویت دیگری به‌نام بسیجی کادر وجود دارد و بسیجیانی که از توانایی بیش‌تری برخوردارند، وارد این عضویت می‌شوند.

الماسی اعلام کرد: برنامه فرهنگی از جمله برنامه‌های دیگر بسیج است که به منظور شناختن بیش‌تر و الگوپذیری از زندگی حضرت فاطمه‌زهرا (س) در نشست‌های علمی و تخصصی برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری اردوهای راهیان نور در داخل و خارج استان، برپایی مسابقات علمی‌فرهنگی و ورزشی با هدف نهادینه‌ کردن اهداف دفاع مقدس و برگزاری یادواره‌ زنان شهید و رسیدگی به خانواده‌های معظم شهداء از دیگر برنامه‌ها است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: برگزاری کارگاه تعامل و تعلیم خانواده، فرهنگ حجاب و عفاف، بهشت خانواده، سبک زندگی ایرانی ‌اسلامی، بسیج سازندگی، راهبرد بسیج زنان، تقویت نهاد خانواده، تقویت گردان کوثر و اعزام گروه‌هایی به مناطق محروم در هفته‌ بسیج از دیگر برنامه‌های بسیج جامعه زنان در کرمانشاه است.

وی با تاکید بر اینکه بسیج جامعه زنان جزو نخستین تشکل‌های بعد از انقلاب اسلامی است، ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های علمی و فرهنگی با موضوعات مختلف از دیگر برنامه‌ها است و با همت بسیج جامعه زنان در حوزه عشایر برنامه‌هایی در دست اجرا وجود دارد.

به گفته الماسی، زنان در جایگاه بسیجی ‌بودن حرفی برای گفتن دارند و حتی گوی سبقت از مردان جهان را ربوده‌اند و در حال حاضر ارتقاء و دانش زنان بسیجی بسیار بالا رفته و این توانایی در خیلی از سازمان‌ها دیده می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: زن نمونه بسیجی به مادری گفته می‌شود که پنج فرزندش را نذر آزادی دینش کرده و افتخارش این است که تمامی فرزندانش در راه ولایت فدا شده و به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام/2700/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول